خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هشدار داد:

کهگیلویه و بویراحمد در آستانه وضعیت قرمز کرونایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۳۵۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد را نگران کننده خواند و اظهارداشت: تغییر رنگ وضعیت به قرمز طی روزهای آینده قابل انتظار است.

پرویز یزدان‌پناه به خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: احتمالا در روزهای آینده تخت های بیمارستانی توسط بیماران کرونایی تکمیل و تخت خالی برای بیماران غیر کرونایی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: هم اکنون ۲۵۰ بیمار در بیمارستان های مُعین کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد بستری بوده که از این تعداد ۶۹ نفر مبتلای قطعی و ۱۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد را تاکنون ۲۶ هزار و ۹۰۱ مورد گزارش عنوان و خاطرنشان کرد: از ۷۲۷ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ۴۲ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه ،چرام و دنا هستند.

یزدان‌پناه گفت: از ۹۵۴ نمونه تست سریع گرفته شده ۹ درصد موارد مثبت و به ترتیب در چرام، بهمئی، گچساران و بویراحمد هستند.

دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در واقع موارد مثبت در نمونه های امروز حدود ۴۰۰ نفر بوده که بیشترین موارد مثبت از شروع بیماری کرونا در ۱۳ ماه گذشته و استان در آستانه قرمز شدن و ورود به پیک جدید بیماری است.

یزدان پناه گفت: رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، دوری از هرگونه تجمع و دورهمی به هر منظوری، ماندن در خانه، عدم حضور در مکان های شلوغ و پرخطر و عدم ترک قرنطینه بیماران مثبت راه حل هایی برای کنترل بیماری در شرایط فعلی است.

وی از افراد مُسن و دارای بیماری زمینه ای خواست تحت هیچ شرایطی در مکان های عمومی و تجمعات شلوغ خانوادگی حضور نیابند تا با عبور از این خیز خطرناک و واکسیناسیون شرایط مساعدتری برای آنها بوجود آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز