خبرگزاری کار ایران

معاون علوم پزشکی مشهد خبر داد؛

افزایش دوبرابری تعداد آزمایش‌های مثبت کرونا در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۲۹۵

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های خراسان رضوی‌ رو به افزایش گذاشته و به بیش از ۵۰۰ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مهدی قلیان اول در این خصوص افزود: این در حالی است که طی چند هفته اخیر تعداد کل بستری ‌شدگان در خراسان رضوی حدود ۴۸۰ نفر بود.

وی ادامه داد: خطر افزایش تعداد بستری شدگان ناشی از کرونا با افزایش مراجعان سرپایی و روند افزایشی نتایج مثبت آزمایشات پی.سی.آر در خراسان رضوی طی هفته های اخیر هشدار داده شده بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نتایج مثبت آزمایشات پی.سی.آر مراجعان سرپایی در مراکز منتخب کرونا طی هفته های گذشته دو برابر شده به طوریکه از ۱۰ درصد به حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این امر نشان دهنده آن است که مسافرتها، رفت و آمدها و دید و بازدیدها در روند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا موثر بوده و با ادامه این روند در آینده نه چندان دور وضعیت مشهد و خراسان رضوی از رنگ زرد به رنگ نارنجی تبدیل خواهد شد.

 قلیان از مردم خواست در چند روز باقی مانده از تعطیلات نوروزی اصول و مراقبت‌های بهداشتی را جدی بگیرند و از سفرها و دید و بازدیدهای غیر ضروری پرهیز کنند.

وی ادامه داد: طبق گزارش نرم‌افزار ماسک در حال حاضر از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی، ۱۸ شهرستان در وضعیت آبی و بقیه در وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا قرار دارند که تغییر خاصی نسبت به قبل نداشته است.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز