خبرگزاری کار ایران

سرپرست بهزیستی استان خبر داد؛

تجهیز همه مراکز توانبخشی خراسان رضوی به اتاق هنر تا پایان ١۴٠٠

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۲۸۷

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی از تشکیل اتاق‌های هنر تا پایان سال جاری در مراکز توانبخشی تحت پوشش این نهاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مسعود فیروزی در این خصوص گفت: اتاق هنر، یک پیوست فیزیکی، فرهنگی و عملیاتی در تمام مراکز توانبخشی است و همه‌ی مراکز باید این اتاق را ایجاد کنند.

وی با تأکید بر تأثیرات هنر در توانبخشی گفت: هنردرمانی و تأثیر فعالیت‌های هنری در بیدار کردن استعدادها و توانمندی‌‌های افراد دارای معلولیت، بر کسی پوشیده نیست و به همین لحاظ، تصمیم‌گرفته‌ایم که همزمان با سایر استان‌های کشور، این نهادهای فرهنگی را در مراکز توانبخشی دایر کنیم.

وی ادامه داد: از انجمن مراکز توانبخشی استان خواسته شده که مقدمات تشکیل اتاق هنر و زمینه‌های بکارگیری نیروهای مستعد و توانمند در رشته‌های هنری و استفاده از روان‌پزشکان و متخصصین هنردرمانی و تئاتردرمانی در مراکز توانبخشی را فراهم و در جهت توانمندسازی روانی اجتماعی مددجویان تلاش بیشتری داشته باشند.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: تا پایان سال ١۴٠٠ تمام مراکز توانبخشی استان به اتاق هنر مجهز می‌شوند و اقدامات لازم برای در اختیار گرفتن نیروی انسانی متخصص و متعهد در جهت توانمندسازی مددجویان با استفاده از استعدادهای نهفته‌ی آنان، معمول خواهد شد.

وی در همین زمینه یادآور شد: خیرین که همیشه یار و یاور بهزیستی و مددجویان بوده‌اند باید بخشی از همت خود را صرف توانمندسازی مددجویان کنند و بی‌تردید هنر، مهم‌ترین عامل توانمندسازی آنها است زیرا روح و روان مددجو را درگیر می‌کند و او را به سمت شادمانی، تحرک، پویایی، خلاقیت، تفکر و حضور فعال‌تر در جامعه سوق می‌دهد که این همان هدف نهایی بهزیستی است. هنر بستری است که با ارتقای سطح اعتماد به نفس، عزت نفس و جرأت‌مندی، امکان بنای توانمندی بر پایه‌‌ای قابل اتکا را تحقق می‌‌بخشد.

 فیروزی با یادآوری موفقیت‌های مددجویان در جشنواره‌های هنری ملی، بین‌المللی و جهانی گفت: امیدواریم در سال آینده، شاهد حضور افراد دارای معلولیت از مراکز توانبخشی استان در جشنواره‌های رشته‌های مختلف هنری در کشور و در صحنه‌  بین‌المللی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز