خبرگزاری کار ایران

افزایش ۳۰ درصدی تعداد مراجعان به مراکز درمانی قزوین به علت کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۱۱۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در سطح استان خبر داد و گفت تعداد مراجعان به مراکز درمانی 30 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، پیمان نامدار در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان با اعلام این خبر گفت: براساس ابلاغ وزارت بهداشت اولویت تزریق واکسن کرونا برای کادر درمانی فعال در بخش آی. سی. یو کرونا، اورژانس کرونا و افراد پر خطر است.

او اظهار داشت: تا کنون 5158 دز واکسن کرونا در چهار مرحله به این استان تخصیص داده شده که به گروه های هدف در سطح استان تزریق شده است.

نامدار افزود: شفاف سازی و اصل عدالت در توزیع واکسن اصلی مهم است که باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به طرح پرستاری در منزل اظهار داشت: این طرح یک طرح جانبی در جهت کاهش بستری بیماران در بیمارستان ها است که با همکاری مراکز خصوصی پرستاری در استان در حال اجرا می باشد که با تعرفه دولتی و با کیفیت بالا به بیماران ارائه می شود.

او تاکید داشت: با توجه به اینکه بیشترین میزان فضاهای آلوده مربوط به محیط های بسته مانند تالارهای پذیرایی و رستوران و کافی شاپ ها است، در حوزه رستورانی باید ضمن ارائه غذا به صورت بیرون بر، رستوران ها باید به سیستم تخلیه ی هوا مجهز باشند و شهروندان نیز باید با توجه به وضعیت نارنجی استان بیش از پیش در خانه ماندن را مورد توجه قرار دهند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز