خبرگزاری کار ایران

رئیس میراث فرهنگی دامغان خبر داد:

غیرقانونی بودن دریافت وجه از گردشگران دریاچه نمک دامغان/ ضرورت مسدود کردن راه دسترسی خودروها به دریاچه

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۰۸۱

رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان دامغان به پیام‌های مردمی در خصوص دریافت مبلغ ورودی از گردشگران در دریاچه نمک دامغان اشاره کرد و گفت: دریافت هرگونه ورودی در این محل فاقد وجاهت‌ قانونی بوده و هیچگونه مجوزی در این زمینه صادر نشده است.

به گزارش ایلنا از سمنان، دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان دامغان هشدار داد: ورود به دریاچه نمک دامغان بدون راهنمای محلی و در نظر گرفتن شرایط جوی، خطرناک و نامطمئن است.
 
مهدی قاسمی در بازدید از دریاچه نمک دامغان، گفت: در چند روز گذشته، چندین گروه از گردشگران و مسافران نوروزی در دریاچه نمک و کویر حاج علی‌قلی دامغان گرفتار شدند.
 
وی با اشاره به آسیب‌های به‌جا مانده ناشی از تردد خودرو در دریاچه نمک دامغان، تصریح کرد: استفاده از راهنمایان محلی و ترویج فرهنگ گردشگری و اخلاق طبیعت‌گردی از طریق‌ آموزش  گردشگری مسئولانه و پرهیز از رفتارهای مخرب که اثر منفی بر طبیعت خواهد داشت از جمله اقدامات موثر و مفید برای کاهش خطرات احتمالی و گرفتار شدن مسافران و گردشگران و حفظ این جاذبه طبیعی بی‌نظیر است.

قاسمی با قدردانی از حضور گروه "هیرکان آفرود" شاهرود برای کمک به خودروهای گرفتار شده، بیان داشت: آموزش جامعه محلی در راستای ارائه خدمات استاندارد و فرهنگ پذیرش گردشگر و مسدود کردن راه دسترسی خودروها به دریاچه از الزامات است. 

وی ادامه داد: ایجاد اکو کمپ گردشگری در دریاچه نمک و کویر حاج علی‌قلی دامغان از طرح‌های پیشران شهرستان است که نیازمند همدلی و همکاری اداره‌ها و نهادها در ایجاد بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری و جذب اعتبارات ملی و استانی در راستای سامان‌دهی این منطقه است. 

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان دامغان با تأکید بر اینکه طبیعت‌گردی سفری مسئولانه به مناطق طبیعی است که می‌بایست موجب حفظ محیط زیست و بهبود زندگی مردم محلی شود، گفت: این مهم تنها با سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی درست محقق خواهد شد.

دریاچه نمک دامغان که به کویر حاج علی‌قلی نیز معروف است، یک مکان گردشگری و تفریحی بسیار زیباست که در جنوب شهر دامغان و نزدیکی روستای حسن‌آباد دامغان قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز