خبرگزاری کار ایران

با صدور اطلاعیه‌ای مطرح شد؛

هشدار هواشناسی به ۱۰ استان کشور/ وزش باد شدید با سرعت ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر / افزایش امواج دریا در مناطق ساحلی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۸۴۰

سازمان هواشناسی کشور با صدور دو هشدار نارنجی رنگ از وزش باد شدید تا خیلی شدید در ۱۰ استان کشور و افزایش تلاطم و ارتفاع امواج در برخی مناطق ساحلی خبر داد.

به گزارش ایلنا، در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی آمده است که از ظهر امروز (۷ فروردین) تا اواخر شب در برخی مناطق کشور وزش باد شدید تا خیلی شدید با سرعت متوسط بین ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت و وزش باد لحظه‌ای شدید موقت با سرعت بیش از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت به‌صورت نقطه‌ای و محلی در برخی از مناطق پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط در استان‌های اصفهان، مرکزی، قم، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی فارس، یزد، سمنان، خراسان رضوی، نیمه شرقی همدان و نیمه شرقی لرستان دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که احتمال وارد شدن خسارت به تاسیسات شهری و روستایی، خیزش و توفان گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا  به‌ویژه در بخش‌های مرکزی کشور ، آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، آسیب به دکل‌های برق، سقوط اجسام از ارتفاع به‌ویژه در کارگاه‌های ساختمانی، شکستن درختان فرسوده و کولاک برف در کوهستان‌های برفگیر وجود دارد.

محکم کردن سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره، اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید، لغو فعالیت‌های کوهنوردی، لغو پرواز هواپیماهای سبک و گلایدرها و انجام اقدامات مقتضی برای حفاظت از تاسیسات و محصولات کشاورزی به‌ویژه در جنوب کشور ازجمله توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

این سازمان در هشدار نارنجی رنگ دیگری از افزایش تلاطم و ارتفاع امواج در برخی مناطق دریایی کشور طی امروز (۷ فروردین) تا سه‌شنبه (۱۰ فروردین) خبر داده است.

بر این اساس افزایش تلاطم و ارتفاع امواج بین دو تا ۲.۵ متر و در مناطق فراساحل تا سه متر دور از انتظار نیست.

این شرایط امروز (۷ فروردین) در نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان و غرب بوشهر و فردا (۸ فروردین) در خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر و غرب هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

افزایش تلاطم و ارتفاع امواج طی روز دوشنبه (۹ فروردین) در خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر و غرب هرمزگان و طی روز سه‌شنبه (۱۰ فروردین) در شرق خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل غرب هرمزگان رخ می‌دهد.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که احتمال غرق شدن شناگران و شناورهای سبک و نیمه سنگین، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل وجود دارد.

ممنوعیت تفریحات آبی و غواصی، محدودیت در تردد با شناورهای سبک و نیمه سنگین، محدودیت در فعالیت‌های شیلاتی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان در پشتیبانی صنایع دریایی به‌ویژه در فراساحل ازجمله توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز