خبرگزاری کار ایران

همزمان با رویداد جهانی ساعت زمین؛

ساختمان مرکزی شهرداری اصفهان خاموش می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۶۷۹

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان گفت: همزمان با رویداد جهانی "ساعت زمین" چراغ های ساختمان مرکزی شهرداری اصفهان از ساعت 20:30 تا 21:30 هفتم فروردین ماه خاموش می شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، ایمان حجتی با اشاره به رویداد جهانی "ساعت زمین" که امسال با شعار "در مورد طبیعت صحبت کنیم" برگزار می‌شود، اظهار کرد: در آخرین شنبه ماه مارس هر سال که امسال در ایران مصادف با روز هفتم فروردین ١۴٠٠ است، مراسمی نمادین با عنوان "ساعت زمین" در شهرهای جهان از جمله اصفهان با هدف ترغیب شهروندان به حفظ محیط زیست برگزار می شود.

وی تصریح کرد: این رویداد جهانی امسال در شهر اصفهان با خاموشی چراغ های ساختمان شهرداری مرکزی اصفهان برگزار می شود و به دلیل شرایط خاصی که بر اثر شیوع کرونا حاکم است، این رویداد امسال بدون حضور شهروندان برگزار خواهد شد و شهروندان می‌توانند از طریق فضاهای مجازی و رسانه ها این رویداد را دنبال کنند. 

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران از سال ۲۰۱۱ در راستای حفظ محیط زیست به این رویداد جهانی پیوسته است، شهر اصفهان نیز در چند سال گذشته با برگزاری رویدادهایی در اماکن تاریخی شهر، اهمیت توجه به جایگزینی سوخت پاک به جای سوخت های فسیلی که هدف این کمپین است را به شهروندان یادآوری می کند. 

وی ادامه داد: در این کمپین شهرهای جهان با خاموش کردن چراغ های بناهای شاخص خود سعی دارند اهمیت مصرف کمتر برق را به شهروندان خود گوشزد کنند.

در اصفهان به همت شهرداری اصفهان سال های گذشته پل خواجو، عمارت تاریخی عالی قاپو و چهلستون میزبان این رویداد بود و فعالان و نمایندگان انجمن های محیط زیستی شهر اصفهان با اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان در برگزاری این رویداد مشارکت فعالانه ای داشتند. امسال هم با خاموش کردن چراغ های ساختمان مرکزی شهرداری اصفهان نیز به رویداد "ساعت زمین" خواهد پیوست.

گفتنی است، ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت است و در آخرین شنبه ماه مارس هر سال برگزار می شود. خانواده ها و کسب و کارها با خاموش کردن چراغ ها و سایر دستگاه های الکتریکی غیر ضروری خود به مدت یک ساعت اهمیت احترام به زمین با کاهش مصرف سوخت را یادآوری می کنند و هدف این اقدام این است که آگاهی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان فرهنگ سازی شود.

این حرکت نمادین بهانه ای است برای جلب توجه بیشتر مردم جهان به وضعیت محیط زیست؛ علاوه بر این اقدام، همچنین هر ساله برنامه های آموزشی و فرهنگ سازی در دستور کار مجریان ساعت زمین در شهرهای مختلف جهان قرار می گیرد.

آموزش جوامع محلی، آموزش کودکان، اجرای برنامه ها و مسابقات متعدد زیست محیطی و جلب توجه مقامات، بخشی از برنامه هایی است که هر ساله به مناسبت رویداد ساعت زمین در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.

ساعت زمین در حال حاضر بزرگترین کمپین زیست محیطی جهان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز