خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت کاشان خبر داد؛

نگرانی درباره روند افزایش ابتلا در کاشان/موافق بازگشایی اماکن تاریخی نبودیم/کاهش ۶۲ درصدی رعایت پروتکل‌ها در کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۳۴۸

رئیس مرکز بهداشت کاشان گفت: روند ابتلا به کرونا شهرستان از ابتدای شیوع تا کنون هیچگاه نزولی نبوده و طی روز های نخست نوروز ملایم، ولی نگران کننده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کاشان، مسعود دهقانی با بیان اینکه شهرستان کاشان در گذرگاه  و مسیر آمد و شد استان‌های تهران و اصفهان بوده و از طرفی ساده انگاری کرونا میان مردم ومسافران به شدت در حال افزایش است خاطر نشان شد: در وضعیت کنونی کاشان موافق تصمیم  بازگشایی مراکز اقامتی و گردشگری کاشان نبودیم و رفت و آمد مسافرین خواهد توانست مسیر شیوع ویروس کرونا در منطقه را بسیار هموار تر کند.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی از ابتدا مطرح کرده مردم می بایست به هم‌نشینی کووید ۱۹ عادت کنند، با وجود ویروس مسافرت کنند و بر این باور راسخ بوده که ممکن است این بیماری سال های متمادی در کنار ما باشد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان تاکید کرد: با این وجود هرگز موافق پذیرش مسافر و گردشگر در ایام نوروز و موسم گلاب گیری نیستیم و مردم باید تا زمان شروع عمومی واکسیناسیون کرونا  از انجام مسافرت پرهیز کنند و الان زمان مناسبی برای سفر به کاشان نیست.

دهقانی آمار مراجعان سرپایی به مراکز درمانی کاشان را افزایشی و نگران کننده دانست و افزود: میزان رعایت پروتکل ها میان مردم منطقه به کمتر ۶۲ درصد رسیده و این عاملی شده تا psr مثبت مراجعین به روزانه ۴۵ مورد برسد.

رئیس مرکز بهداشت کاشان تاکید کرد: ممکن است در حال حاضر آمار بستری وفوت  ناشی از کرونا در کاشان در  مقایسه  با شیوع موج اول ویروس که با هراس زیادی میان مردم همراه بود کمتر شده  باشد و این موفقیتی است که با  تلاش کادر درمان و از طریق تشخیص وتجویز دارو و درمان به موقع و استرس زدایی و مایع درمانی محقق شده، ولی متاسفانه هیچگاه روند ابتلا به کووید ۱۹در کاشان نزولی نبوده است.

وی میزان ابتلای مردم شهرستان کاشان به کرونا، موارد مشکوک و بیماری های حاد تنفسی را بین ۵۰ تا ۶۰ درصد عنوان کرد ویادآور شد: بیش از یکصد و ۵۰ هزار نفر از مردم شهرستان کاشان طی چند ماه نخست شیوع ویروس کرونا تا کنون به مراکز درمانی مراجعه کرده اند؛ این در حالی است که دسترسی به تعداد مراجعین مراکز   خصوصی وجود ندارد و از طرفی برخی نیز دچار علائم خفیف بوده و یا اصلا مراجعه ایی به مراکز درمانی نداشتند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان از تشدید نظارت گشت های نظارتی همزمان با شروع سال جدید و تصمیم برای  باز گشایی مراکز اقامتی و گردشگری در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل خبر داد وگفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ۱۱ اکیب در سه روز نخست نوروز بیش از ۸۰۰ بازرسی  از واحدهای صنفی  و مراکز اقامتی دو شهرستان صورت دادند. 

وی تصریح  کرد: پیش بینی می شود همزمان با کاهش رعایت پروتکل ها توسط مردم و مسافرین شیوع ویروس جهش یافته در منطقه افزایش یافته و در شرایطی که با  کمبود تخت های بستری وامکانات مواجه هستیم  کنترل بیماری ازدست خارج شود.

دهقانی تصریح کرد: بر این اساس به مراکز خصوصی و دولتی حوزه گردشگری هشدار داده شده ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری از ارایه خدمات به افرادی که از ماسک استفاده نمی کنند خودداری کرده و تاکید شده در صورت کم توجهی به موارد ذکر شده بازرسان مرکز بهداشت بدون هیچ مماشاتی اقدام به برخورد قانونی و پلمب خواهند نمود.

وی با اشاره به صدور ۶۳ مورد اخطار طی سه روز نخست سال جاری از بازرسی مراکز غذایی شامل کبابی ها، رستوران ها، فروشگاه های بزرگ و اماکن تفریحی گردش پذیر و سفره خانه های شهرستان های کاشان و آران وبیدگل یادآور شد: از مجموع ۷ اخطار پلمب صادره تا کنون ۳ مورد اجرا شده است.

وی از جمع آوری و معدوم سازی بیش از ۱۷۰ کیلو مواد غذایی فاسد وتاریخ گذشته نیز در همین ایام خبر داد و گفت:با۶ دستفروش که در سطح شهر اقدام به عرضه موادغذایی می کردند برخورد شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان با بیان اینکه شهروندان می توانند موارد نقض پروتکل های بهداشتی توسط اصناف و مراکز دولتی و اداری را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهندخاطر نشان‌شد: کارشناسان مستقر در مرکز بهداشت کاشان طی روز های  ابتدایی سال جدید برای  ۸ مورد تماس تلفنی  شهروندان با سامانه  ۱۹۰پرونده تشکیل دادند.

 

انتهای پیام/
سعید غلامی خبرنگار کاشان
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز