خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد؛

امکان تست سریع تشخیص کرونا برای مسافران در پایانه مرزی آستارا

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۳۳۲

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با هماهنگی های انجام شده، انجام تست سریع ویروس کرونا معروف به تست رپید با ظرفیت حداقل ۵۰۰ نفر در روز در پایانه مرزی آستارا انجام می شود.

به گزارش ایلنا ،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با هماهنگی های انجام شده، انجام تست سریع ویروس کرونا معروف به تست رپید با ظرفیت حداقل ۵۰۰ نفر در روز در پایانه مرزی آستارا انجام می شود.

 آبتین حیدرزاده امروز به منظور بررسی روند ارائه خدمات سلامت در بازدید از پایگاه مراقبت مرزی آستارا اظهار کرد: آستارا به دلیل مرزی بودن و دارا بودن پایانه مرزی و بعنوان اولین مرکز تماس با تبعه خارجی وسایر ملیت هایی که از مرز وارد استان می شوند از اهمیت و جایگاه ویژه ای در ارائه خدمات سلامت استان گیلان برخوردار است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های مهم دانشگاه علوم پزشکی استان، ارتقای سلامت جمعیت تحت پوشش شهرستانهاست که دست یافتن به شاخص های سلامت نیازمند مشارکت های بیش از پیش مردم و ارائه خدمات مطلوب تیم های سلامت است.

حیدرزاده آموزش مدون به تیم های اجرایی سلامت به منظور ارائه خدمات مطلوب به مردم را از لازمه های نظام سلامت عنوان و از افتتاح اجرایی انجام تست رپید برای مسافرانی که بصورت دریایی، ریلی، هوایی و زمینی به استان گیلان وارد می شوند خبر داد.

وی با اشاره به اینکه ما تعداد زیاد ورود مسافر را به استان از مبادی ورودی مرزی داریم و این افراد در سطح شهر ها تردد می کنند افزود: با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان آستارا و سایر افراد ذینفع قرار شد از چهارم فروردین ماه سالجاری انجام تست سریع ویروس کرونا معروف به تست رپید با ظرفیت حداقل ۵۰۰ نفر در روز در پایانه مرزی این شهرستان انجام شود.

وی با بیان اینکه تست PCR نیز در صورت تشخیص پزشک برای مسافران و رانندگان کامیون‌های ترانزیتی انجام می‌شود، بیان کرد: با انجام تست رپید و PCR  در تلاش هستیم تا ورود ویروس کرونا به شهرستان آستارا و استان گیلان را از مرزهای کشور به حداقل برسانیم. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز