خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خبر داد؛

اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۲۸۸

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت:طرح آرامش بهاری در بیش از ۳۰بقعه متبرکه گیلان در تعطیلات نوروز اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: این طرح برای یازدهمین سال متوالی در ۳۵بقعه شاخص گیلان، با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود.

حجت الاسلام ستار علیزاده با اشاره به اجرای این طرح تا 13فروردین 1400 افزود: با توجه به شرایط متغیر شهرها، برنامه های طرح آرامش بهاری، بر طبق وضعیت اعلامی ستاد کرونا در شهرستانها اجرا می شود.
 
وی برگزاری مراسم نوروزی، جشن ولادت حضرت مهدی(عج) و روز جمهوری اسلامی را از جمله برنامه های شاخص طرح آرامش بهاری برشمرد و گفت: 120مبلغ بومی و اعزامی از قم در اجرای این طرح با اداره اوقاف گیلان همکاری می کنند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان هدف از اجرای این طرح را ایجاد نشاط و طراوت در ایام عید به ویژه اعیاد شعبانیه اعلام کرد و گفت: به دلیل ممکن نبودن حضور مردم در مراسم بقاع متبرکه، مانند سال قبل، مراکز افق بقاع متبرکه، کاروانهای شادی با عنوان نسیم انتظار را در محیط‌های باز مثل خیابان‌ها، میدان‌ها و محلات به حرکت در می آورند.
 
حجت الاسلام علیزاده همچنین به برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع مجری طرح خبر داد و افزود: این خیمه ها شامل غرفه های انتظار و مهدویت، مشاوره، کودک و نوجوان و عفاف و حجاب است.
 
وی به خدمات اوقاف گیلان و مراکز افق بقاع متبرکه در مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: راه اندازی ایستگاه‌های سلامت و بهداشت با تعامل مراکز بهداشت و درمان و بسیج جامعه پزشکی، هلال احمر و مجمع خیران سلامت، ویزیت رایگان، اهداء ماسک و مایع ضد عفونی نیز در بقاع مجری طرح آرامش بهاری انجام می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: در شهرستانهایی که امکان حضور مردم در بقاع متبرکه با نظر ستاد کرونای هر شهرستان وجود ندارد، برنامه ها از طریق فضای مجازی اجرا می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز