خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبرداد؛

بارش برف و باران در ۱۹ استان کشور/دریای خزر مواج می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۲۸۱

کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش ایلنا، کبری رفیعی گفت: امروز برای استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، شمال آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خوزستان و اصفهان، بارش باران پیش‌بینی می‌شود که این بارش‌ها در ارتفاعات به شکل برف است.

وی ضمن اشاره به اینکه فردا در سواحل شرقی دریای خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، شمال‌شرق، مناطقی از مرکز، شمال‌غرب و جنوب‌غرب کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی، بارش‌ها ادامه دارد، افزود: روز شنبه در سواحل دریای خزر، مناطقی از شمال‌غرب و شمال‌شرق، دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و مرکز کشور بارش‌ها تداوم  دارد.  

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز یکشنبه، بارش‌ها در نوار شمالی کشور شدت بیشتری دارد، ادامه داد: امروز در شمال‌غرب، دامنه‌ها و ارتفاعات شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، جنوب، مرکز، شرق و شمال‌شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد.

رفیعی با اشاره به اینکه روز یکشنبه، بارش‌ها در نوار شمالی کشور شدت بیشتری خواهد داشت، اظهار کرد: روز‌های جمعه و شنبه در بخش‌هایی از مرکز، شرق و شمال‌شرق، وزش باد شدید رخ می‌دهد، که در برخی نقاط با گرد و غبار همراه است.

وی با بیان اینکه از امروز تا اوایل هفته آینده در سواحل خزر با کاهش دما بین ۱۰ تا ۱۵ درجه مواجه هستیم، متذکر شد: طی دو روز آینده با توجه به امکان ذوب برف در اثر کاهش دما و بارش باران در دامنه‌های البرز مرکزی و غربی و مناطق کوهستانی شمال‌غرب، احتمال افزایش حجم روان‌آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه آب‌های خلیج‌فارس از امروز تا روز دوشنبه و دریای خزر از امروز تا روز یکشنبه مواج و متلاطم است، در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران توضیح داد:  آسمان تهران نیمه ابری و در برخی از ساعت‌ها ابری و همراه با وزش باد و رگبار باران پیش‌بینی شده است و حداکثر دما امروز در پایتخت به ۲۴ درجه می‌رسد و حداقل دمای آن به ۱۷ درجه بالای صفر رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز