خبرگزاری کار ایران

تیموری مطرح کرد:

آماده‌باش سازمان جهاد کشاورزی برای مقابله با هجوم احتمالی ملخ صحرایی به سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۲۲۳

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت : بر اساس هشدارهای فائو و کارشناسان سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر افزایش جمعیت بی سابقه ملخ در کشور عربستان و احتمال ورود آفت در هنگام مهاجرت از اماکن زمستانه به اماکن تابستانه (هند و پاکستان) به مرزهای جنوبی استان بسیار محتمل است.

به گزارش ایلنا، غلام حسین تیموری تاکید کرد: کلیه همکاران بخش کشاورزی با هوشیاری کامل کار دیده بانی را بصورت منظم حتی در تعطیلات نوروزی به انجام رسانده تا در صورت مشاهده آفت همانند سنوات قبل در اسرع وقت نسبت به مبارزه اقدام کنند. 

وی اظهار داشت: با توجه به کاهش چشمگیر نزولات آسمانی و کم شدن سبزینه مراتع، مزارع و باغات به شدت در معرض خطر هستند. 

تیموری اذعان داشت: از اوایل آبان سال گذشته تا به امروز کار دیده بانی ملخ صحرایی در سطح حدود ۴ میلیون هکتار از مراتع استان سیستان و بلوچستان انجام گرفته است.

مدیر حفظ نباتات از همه مردم، کشاورزان، دامداران و دریانوردان خواست به محض مشاهده دستجات ملخ، مراتب  را سریعا به مراکز جهاد کشاورزی دهستان، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها و سازمان جهاد کشاورزی استان  اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز