خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

سیر صعودی کرونا در استان بوشهر / احتمال قرمز شدن برخی شهرهای استان / افزایش آمار بندرگناوه نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۱۸۱

دبیر ستاد مبارزه با کرونای استان بوشهر گفت: طی چند روز گذشته شاهد سیر صعودی آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوده ایم و در صورت تداوم این روند احتمال قرمز شدن برخی از شهرهای استان بوشهر دور از ذهن نیست.

سعید کشمیری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب افزود : شیب آمار بستری های کرونایی در استان سیر صعودی به خود گرفته است اما با توجه به اینکه در بحث‌ترددهای‌بین شهری و درون شهری محدودیت‌های مختلفی اعمال شده است امیدواریم با استفاده از این راهکار شاهد کنترل و کاهش آمار مبتلایان به این بیماری باشیم .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اضافه کرد: اگر روند آمار بستری های کرونایی به همین صورت پیش برود ممکن است طی چند روز آینده شاهد قرمز شدن وضعیت رنگ بندی برخی از شهرهای استان باشیم .

کشمیری اضافه کرد: روند افزایش بیماران کرونایی بدین صورت است که ابتدا آمار مبتلایان افزایش پیدا می‌کند و سپس آمار بستریان و در نهایت آمار فوتی‌ها که طی این چند روز افزایش نگران کننده‌ای در آمار مبتلایان را شاهد هستیم .

وی افزود: کاهش فراگیری ویروس کرونا به رفتارهای شهروندان بستگی دارد و توصیه ما به هم استانی ها این است کسانی که در طی این چند مدت به استان ها و شهرهای پرخطر تردد داشته اند حداقل باید به مدت هفت روز از دیگر بستگان دور باشند. ضمنا تا حد الامکان از برگزاری و حضور در تجمعات و مراسم شلوغ خودداری کنند و همچنین با توجه به اینکه سالمندان بیشترین آسیب‌ها را از این بیماری می‌بینند در مواجهه با آنها پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم .

وی افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در شهر گناوه را نگران کننده خواند و گفت: خیلی از شهرها درخواست اعمال محدودیت داشتند اما با آن موافقت نشد و کنترل تردد و جلوگیری از حضور مسافران در شهر تجاری - تفریحی گناوه یک فرصت است که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد تا شاهد کاهش این بیماری در این بندر  باشیم اما در صورت افزایش تعداد کرونایی ها در این شهرستان ممکن است محدودیت های جدیدی برای این بندر  اعمال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز