خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

افق 1400 در البرز، شکوفایی تولید و ایجاد 30 هزار شغل جدید در راستای رضایتمندی مردم است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۱۳۲

استاندار البرز تحقق شعار سال جدید با عنوان "تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها" را منوط به تغییر نگرش و تولید فکر و اندیشه در تمامی ابعاد زندگی عنوان کرد و گفت: افق 1400 در البرز، شکوفایی تولید و ایجاد 30 هزار شغل جدید در راستای رضایتمندی مردم است.

به گزارش ایلنا از البرز، عزیزاله شهبازی با بیان این مطلب در نخستین جلسه سال 1400 که با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار، فرمانداران شهرستان های استان و همچنین مدیران کل دستگاه های اجرایی استان با هدف سیاستگذاری شعار سال "تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها" در راستای تبیین بیانات مقام معظم رهبری در سال شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک عید باستانی و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: در سال جدید برای تمامی مردم عزیز ایران که دل در گرو ایران اسلامی آباد و آزاد دارند آرزوی صحت و سلامتی دارم. زیرا تاریخ در آینده گواهی خواهد داد که در سه سال اخیر که ملت ایران با رنجی مضاعف به دلیل تحریم های ظالمانه اقتصادی و همچنین بیماری کرونا مواجه شد، هیچگاه تسلیم نشده و حتی در زمینه های مختلف به همت جوانان شاهد توفیقات فراوانی بودیم.

وی افزود: شعار هر سال که از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان سندی راهبردی برای کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم فهیم ایران ترسیم می شود در واقع پیشران مسائل عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است که خروجی آن در پایان هر سال ایرانی توانمندتر و عزت مندتر از گذشته است.

نماینده عالی دولت در استان البرز با تاکید بر اینکه پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به تمامی مردم و مسئولان کشور است، خاطر نشان کرد: رفع موانع تولید، مالیاتی، بانکی، بیمه و ... از رئوس این پیام راهبردی است که باید در سطوح مختلف ملی از طریق همکاری و همراهی قوای سه گانه و تمامی مردم و مسئولین رفع و رجوع شود.

وی گفت: حمایت همه جانبه از تولید و توجه به توانمندی های داخلی که در واقع همان اقتصاد مقاومتی است مرکز صقل تمامی موضوعات مدنظر است که امید می رود در سایه اتخاذ تدابیر مناسب به اهداف والای آن دست یابیم.

استاندار البرز یاد آور شد: مقصود از تولید فقط تولید کالا به معنای عام آن نیست بلکه باید آثار آن در تمامی وجوه زندگی که همانا رضایتمندی مردم در تمامی ابعاد زندگی است، ساری و جاری شود.

وی یکی از بزرگترین چالش های امروز استان البرز را پدیده مهاجرت عنوان کرد وگفت: در سطح استان البرز به همت مدیران و مسئولان و همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و همچنین قوه قضائیه اتفاقات بسیار خوب و مثبتی در زمینه های مختلف رقم خورد اما متاسفانه به دلیل همجواری استان البرز با پایتخت و همچنین شاهراه مواصلاتی 14 استان کشور، باعث شده بسیاری از تلاش ها دیده نشده و مشکلات آن تمامی نداشته باشد. 

شهبازی با بیان اینکه این معضل می تواند با همکاری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی پیگیری شده و برای آن تدابیر لازم اتخاذ شود، افزود: توسعه متوازن و پایدار در کشور حدود 20 سال است که در سطح ملی در دستور کار قرار دارد اما تاکنون اتفاق خاصی در این زمینه صورت نگرفته است که امیدواریم در مجلس شورای اسلامی به جد پیگیری شود.

استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود بر ایجاد 30 هزار شغل جدید در البرز در سال 1400 تاکید کرد و گفت: برای تحقق این مهم معاونین استاندار مکلف هستند با توجه به شرح وظایف و دستگاه های اجرایی زیر مجموعه خود شعار سال را مدنظر برنامه‌ریزی‌های خود قرار داده و با مشارکت و همکاری لازم در راستای ایجاد 30 هزار شغل جدید در سال جاری همت کنند.

وی تاکید کرد: بر این اساس تمامی دستگاه های اجرایی استان مکلف هستند کارگروه مرتبط با شعار سال را در دستگاه متبوع خود فعال کرده و گزارش اقدامات آن را به ستاد مرکزی آن که در استانداری و به ریاست استاندار تشکیل می شود، منعکس نمایند.

به گفته وی طی سه سال اخیر با توجه به نیاز استان و تاکید مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید کتایچه ای از ظرفیت ها و توانمندی های مختلف، موانع و مشکلات موجود و همچنین راهکارهای رفع این موانع تهیه و تدوین شده است که امید می رود در سال جاری به همت تمامی مسئولان استان که جا دارد از تلاش ها و همت والای آنان در سالهای گذشته تقدیر و تشکر شود، گامی مهم در جهت تحولات چشمگیر در استان تازه تاسیس البرز برداشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز