خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبرداد:

بازدید ۳۲ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۰۸۱

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین از بازدید بیش از ۳۲ هزار و ۶۹۷ بازدیدکننده از جاذبه‌های گردشگری استان از ۲۸ اسفند تا سوم فروردین سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا خزائلی با اعلام این خبر گفت: در نوروز ۱۴۰۰ با توجه به مصوبات ستادهای ملی و استانی مبارزه با کرونا و توصیه مقام معظم رهبری در خصوص سفر، تبلیغی برای سفر صورت نمی‌گیرد ولی به دلیل قرار گرفتن قزوین در محدوده رنگ زرد کرونایی سفر به استان ممنوع نیست.

خزائلی افزود: با توجه به این موضوع، موزه‌ها و تعداد محدودی از بناهای تاریخی تحت پوشش اداره کل که در این شرایط با رعایت محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های کامل بهداشتی مجاز به فعالیت هستند برای میزبانی از گردشگرانی که به ‌رغم خطرات موجود گزینه سفر را انتخاب می‌کنند، آمادگی دارند.

وی با اشاره به آمار بازدید گردشگران از موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان در نوروز ۱۴۰۰ اظهار داشت: در نوروز گذشته که به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی اماکن تاریخی آمار بازدید صفر بود و امسال نیز میزان بازدیدها نسبت به سال ۹۸ بسیار کاهش داشته ‌است.

خزائلی‌اضافه کرد: بیشترین بازدیدها از موزه‌های‌استان شامل موزه خوشنویسی، موزه شهر، موزه سنگ‌نگاره‌ها و موزه قجر، امامزاده حسین(ع)، مجموعه سعدالسلطنه، سر در عالی‌قاپو، آرامگاه حمدالله مستوفی، کلیسای کانتور، حسینیه امینی‌ها، قلعه الموت، دریاچه اوان و قلعه سمیران در منطقه طارم، دهکده طبیعت، تله سیژ کامان و زرشک و پل معلق آوج صورت گرفته و مجموعه سعدالسلطنه تاکنون بیشترین میزان بازدید را به خود اختصاص داده است.

این مسئول همچنین از حضور گردشگران در استان خبر داد و افزود: در این مدت حدود هفت هزار گردشگر در مراکز اقامتی رسمی استان شامل هتل‌ها،هتل آپارتمان‌ها، مسافرخانه‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی ساکن شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه سلامت مردم و گردشگران در ایام نوروز ١٤٠٠ در اولویت است، یادآور شد: در همه اماکن، بازدید با ظرفیت محدود و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود و نظارت بر تاسیسات گردشگری استان مستمرا صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: در این مدت، کمیته‌های ویژه نظارتی میراث فرهنگی استان ۲۵۶ بازدید از این اماکن تاریخی و گردشگری انجام داده اند که تا پایان تعطیلات نوروزی به صورت مستمر و شبانه روزی ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز