خبرگزاری کار ایران

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی و گردشگری استان خبر داد:

۴۳۸ مورد بازدید از تاسیسات گردشگری در استان کرمانشاه/ تخلفی مشاهده نشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۰۳۱

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی‌استان کرمانشاه گفت: از ابتدای تشکیل ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه (۲۸ اسفند تا دوم فروردین ماه) ۴۳۸ مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، امید قادری مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت: با تشکیل ستاد خدمات سفر‌های نوروزی استان کرمانشاه از ۲۸ اسفند، ۲۰ تیم نظارتی در سطح استان به صورت ویژه عملکرد تاسیسات اقامتی و پذیرایی مجاز و فعالیت اماکن غیرمجاز را رصد می‌کنند.

وی با بیان اینکه با اماکن غیرمجاز اسکان مسافران برخورد می‌شود، افزود: تیم‌های نظارتی در این بازدید‌ها ضمن بررسی وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اماکن اقامتی و پذیرایی، تذکرات لازم برای اصلاح و رعایت دقیق ضوابط ستاد خدمات سفر‌های نوروزی را نیز لحاظ می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در ۴۳۸ بازدید به عمل آمده از تاسیسات گردشگری تخلف خاصی مشاهده نشده است، اظهار داشت: خوشبختانه تاسیسات گردشگری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا را به خوبی رعایت کرده‌اند که قابل تقدیر است.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه نظارت رکن اصلی ستاد خدمات سفر استان در نوروز امسال است، گفت: حفظ سلامت گردشگران و ثبات شرایط عمومی کنترل کرونا ویروس در سطح استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی یک ضرورت اساسی است که باید همه به آن پایبند باشند.

قادری همچنین از گردشگرانی که به استان کرمانشاه سفر کرده‌اند در خواست کرد با رعایت اصول بهداشتی به ثبات شرایط موجود و تداوم فعالیت تاسیسات و اماکن گردشگری کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته صنعت گردشگری به دلیل تعطیلات ناشی از شیوع کرونا دچار خسارت‌های زیادی شده که امیدواریم با تداوم ثبات شرایط کنترل بیماری کرونا، تأسیسات گردشگری مجددا به چرخه اقتصادی استان باز گردند.

در استان کرمانشاه با ۴ هزار و ۲۰۰ اثر شناخته شده که بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ مورد آن به ثبت ملی رسیده است، ۲۷ هتل، چهار هتل آپارتمان، ۱۹ مهمانپذیر، ۲۷ واحد پذیرایی بین‌راهی، ۹۲ خانه مسافر، ۳۵ اقامتگاه بوم‌گردی و ۷۸ دفتر خدمات مسافرتی مجاز فعالیت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز