خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل مطرح کرد:

پرداخت بیش از 400 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی در استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۰۱۳

استاندار اردبیل گفت: تا سال ۹۹ بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در روستاهای استان اردبیل پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام جو در جلسه شورای اشتغال کشور که به ریاست رئیس جمهوری برگزار شد، عنوان کرد: تا سال ۹۹ بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در روستاهای استان اردبیل پرداخت شده و برای تبین و سیاست گذاری در خصوص پرداخت مرحله پنجم وام های روستایی تصمیم گیری شد.

وی با بیان اینکه اشتغال پایدار روستایی در استان اردبیل از اولویت های ما بوده است، تصریح کرد: این وام ها برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و در حال اجرای واحدهای تولیدی استان ها به جهت افزایش قیمت هایی که در سال گذشته رخ داد، در نظر گرفته شده است که استان اردبیل در این بخش جز فعال ترین استان ها محسوب می شود.

استاندار اردبیل افزود: افزایش سرانه اشتغال از ۱۵۰ میلیون تومان به ۳۰۰میلیون تومان که پیشنهاد استانداری اردبیل در این جلسه بود که مورد تصویب اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه اشتغال روستایی و ایجاد واحدهای تولیدی و صنایع تبدیلی با تسهیلات ارزان مورد توجه قرار گرفته است، بیان کرد: حداقل ۱۰ سال آینده در محل دریافتی تسهیلات برای استان ها سهیمه تخصیص داده می شود.

بهنام جو تاکید کرد: با ایجاد اشتغال پایدار در روستاها از میزان مهاجرت کاسته می شود و بر عکس به سمت مهاجرت معکوس گام های اساسی برداشته خواهد شد.

وی گفت: ۹۵ درصد تسهیلات و فعالیت ها موفق بوده و استان اردبیل یکی از استان های نمونه در این رابطه بوده است در صورتیکه انحراف وام ها پرداخت شده در استان بسیار کم بوده است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: ۴ بانک عامل برای اعطای تسهیلات اشتغال روستایی تعهد دارند که با هماهنگی و پیگیری اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با کمترین بروکراسی این  وام های مصوب را  در اختیار بخش سرمایه گذاری روستایی قرار می دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز