خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل خبر داد؛

افزایش ناپایداری‌ها و تشدید وزش باد از عصر امروز در اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۷۸۲

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از تداوم جوی پایدار تا عصر امروز در استان خبر داد و گفت: از عصر امروز آسمان استان به تدریج ابری شده و سرعت وزش باد تشدید می شود.

به گزارش ایلنا، سیاوش محمدی در تشریح وضعیت آب و هوای استان اردبیل عنوان کرد: بر اساس نقشه های هواشناسی طی امروز شرایط جوی در سطح استان پایدار بوده و پدیده غالب وزش باد همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه امروز(سه شنبه ۳ فروردین) شاهد هوایی نسبتاً گرم همراه با وزش باد بویژه در مناطق مرکزی استان خواهیم بود، افزود: از عصر امروز به دلیل ورود سامانه ناپایدار جوی و نفوذ کم فشار سطح زمین به منطقه، آسمان استان بتدریج ابری شده و سرعت وزش باد تشدید می شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: برای روز چهارشنبه (۴ فروردین) ناپایداری هایی به شکل وزش باد شدید (گاهی با سرعت بیش از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت)، رگبارهای موقتی با احتمال رعدوبرق در اغلب مناطق استان انتظار می رود.

محمدی ادامه داد: این جریانات باعث ایجاد مخاطراتی همچون رخداد گردوخاک محلی در مناطق مرکزی، اختلال در تردد بین شهری، تاخیر یا لغو عملیات پروازهای فرودگاهی و احتمال رخداد سیلاب در مسیل ها به دلیل رگبار شدید و موقتی باران در نواحی منتهی به کوه سبلان (در ارتفاعات بارش برف) خواهد شد و گفتنی است این ناپایداری ها به شکل ضعیف طی روز پنجشنبه نیز خواهد بود. 

وی گفت: از روز جمعه (۶ فروردین) با نفوذ پرفشار به منطقه و شمالی شدن جریانات جوی ضمن کاهش محسوس دما، هوای سرد تا دوشنبه هفته آینده (در برخی مناطق با بارش خفیف باران و برف) تداوم خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز