خبرگزاری کار ایران

صبح امروز رخ داد؛

تندباد در اشنویه / سرعت وزش باد به ۱۰۸ کیلومتر رسید/ هشدار به شهروندان در مورد تغییرات جوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۶۳۰

تندبادی با سرعت ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت اشنویه در آذربایجان غربی را درنوردید.

به گزارش ایلنا، رئیس اداره هواشناسی اشنویه گفت: تندبادی با سرعت ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت شهرستان مرزی اشنویه را درنوردید و مشکلاتی را برای مردم این شهرستان به وجود آورد.

صالح راوندی اظهار داشت: وزش باد که از روز گذشته در این شهرستان آغاز شده، تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: تندباد در این شهرستان موجب شکسته شدن شاخه های درختان شده و رفت و آمد مردم در سطح گذرگاه ها و معابر را با مشکلاتی مواجه کرده است.

رئیس اداره هواشناسی اشنویه بیان کرد: نخستین بارش بهاری امسال در سال نو از روز سه شنبه هفته جاری در استان آغاز می شود و روز سه شنبه و چهارشنبه بارش باران همراه با وزش باد با سرعت ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر برساعت پدیده قابل پیش بینی برای استان است.

وی بیان کرد: به علت احتمال وزش باد شدید و بارش های متناوب لازم است تا شهروندان از تردد در جاده های کوهستانی بپرهیزند و در کنار رودخانه ها نیز اتراق نکنند.

راوندی با اشاره به هشدارهای هواشناسی استان در زمینه وزش باد بیان کرد: شکسته شدن درختان آسیب‌پذیر، احتمال خسارت به پوشش گلخانه‌ها و سقوط اجسام از ارتفاعات طی روزهای پایان هفته جاری پیش بینی می‌شود و لازم است تا تدابیر لازم در این زمینه بکار گرفته شود.

وی گفت: لازم است افراد در خصوص سرکشی و اطمینان از استحکام سازه و پوشش گلخانه‌ها، سقف‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی در شهر، استقرار نبودن در مجاورت ساختمان‌های در حال ساخت، خودداری از محلول پاشی و سمپاشی باغات و سایر اقدامات پیشگیرانه اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز