خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور؛

ترافیک نیمه سنگین در محور چالوس/ دو جاده در کرمان و لرستان مسدود است/ پیش‌بینی بارندگی از فردا

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۶۲۱

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا از ترافیک نیمه‌سنگین در محور چالوس خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ احمد شیرانی در خصوص آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محور‌های مواصلاتی کشور اظهار داشت: در حال حاضر ترافیک در مسیر جنوب به شمال محور کرج - چالوس محدوده‌های گرماب، نساء، سه راهی دیزین، دهانه جنوبی تونل کندوان و سیاه بیشه، نیمه‌سنگین گزارش شده است.

سرهنگ شیرانی با بیان اینکه تردد روان در سایر جاده‌های کشور جریان دارد، تصریح کرد: به جز جاده شهداد به نهبندان در استان کرمان و خرم آباد- پلدختر در استان لرستان، تمامی جاده‌های اصلی و مواصلاتی کشور باز است.

وی به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر وقوع بارش اشاره و بیان داشت: از فردا تا پایان هفته بارندگی در اکثر استان‌های کشور پیش بینی شده‌است؛ بنابر این با توجه به لغزندگی معابر و بارش‌ها توصیه می‌کنیم از سفر‌های غیر ضروری خودداری شود و در صورت ضرورت به سفر، از سالم بودن برف پاک کن اطمینان حاصل کرده و سرعت مطمئنه و فاصله طولی بیشتر با خودروی جلویی را در هنگام رانندگی لحاظ کنند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا تصریح کرد: یکی از روش‌های بدست آوردن میزان مناسب فاصله طولی با خودرو جلویی، قاعده ۲ ثانیه است؛ بدین صورت که راننده در میدان دید جلوی خود یک شاخص مانند تابلو، تیر چراغ برق یا پایه پل را در نظر گرفته و به محض عبور خودروی جلویی از مقابل شاخص در نظر گرفته شده، ۲ ثانیه در ذهن خود شمارش کند؛ اگر قبل از ۲ ثانیه به نقطه شاخص رسید فاصله کم و نامناسب بوده و بعد از ۲ ثانیه فاصله مناسب حفظ شده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمان بارندگی و لغزندگی جاده‌ها باید این فاصله بیشتر در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز