خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل خبر داد:

استقرار جوی پایدار طی امروز و فردا در اردبیل / آغاز وزش بادهای تند از عصر سه‌شنبه در استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۳۷۵

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: از اواخر وقت سه شنبه (۳ فروردین) با ورود سامانه ناپایدار جوی به منطقه و نفوذ سامانه کم فشار سطح زمین ضمن تشدید سرعت وزش باد شرایط جوی در سطح استان ناپایدار می شود.

به گزارش ایلنا، سیاوش محمدی در خصوص پیش‌بینی وضعیت آب و هوای استان اردبیل عنوان کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، طی امروز و فردا (دوشنبه ۲ فروردین) جوی پایدار با آسمانی غالباً صاف همراه با افزایش نسبی دما و در بعد از ظهرها در مناطق مرکزی وزش باد گرمیج پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه از عصر امروز تا ظهر فردا در نوار شرقی و مناطق شمالی استان آسمانی ابری و مه آلود با هوای خنک بهاری مورد انتظار است، افزود: از روز سه‌شنبه با آغاز وزش باد گرمیج (بویژه در مناطق مرکزی) دمای هوا بطور محسوس افزایش خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: از اواخر وقت سه شنبه (۳ فروردین) با ورود سامانه ناپایدار جوی به منطقه و نفوذ سامانه کم فشار سطح زمین ضمن تشدید سرعت وزش باد شرایط جوی در سطح استان ناپایدار می شود.

محمدی ادامه داد: از سه شنبه شب تا صبح جمعه شاهد وزش بادهای تند تا شدید (بویژه در مناطق مرکزی گاهی با سرعت بیش از ۱۱۰ کیلومتر در ساعت) و در برخی مناطق توام با رگبار باران (در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش باران و برف) خواهیم بود.

وی گفت: از روز جمعه (۶ فروردین) با نفوذ سامانه پرفشار به منطقه، ضمن کاهش محسوس دمای هوا و تداوم هوای سرد تا دوشنبه هفته آینده، در برخی از مناطق بارش برف نیز انتظار می رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز