خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری خبر داد:

اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از ابتدای سال جدید

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۸۳۶

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان جامعه کارگری سازمان تامین اجتماعی در ماه‌های دی و بهمن به تایید و تصویب مراجع قانونی رسید و از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرایی می شود.

به گزارش ایلنا، محمد شریعتمداری در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با اعلام این خبر افزود: مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان جامعه کارگری سازمان تامین اجتماعی قرار بود از ابتدای فروردین انجام شود، اما دیروز در نشست سراسری با روسای کانون بازنشستگان جامعه کارگری تامین اجتماعی کشور، احساس کردیم دغدغه‌ای است که علاقمند هستند علی الحساب این همسان سازی در سال ۱۳۹۹ انجام شود.

شریعتمداری اضافه کرد: برای این منظور با هماهنگی با سیستم بانکی با محوریت بانک رفاه، از نیمه شب دیشب، کار پرداخت علی الحساب یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی به حساب بازنشستگان جامعه کارگری بازنشستگان کشوری آغاز شد و تا ساعت ۸ امشب، سه میلیون و ششصد هزار نفر از بازنشستگان، وجوه مربوط را دریافت کردند و در مجموع به میزان حدود چهار هزار میلیارد تومان به حساب آنها واریز شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همکاری جدی و ارزشمند کانون ها، بازنشستگی کشوری و تشکل‌های بازنشستگی در سطح کشور، مجلس شورای اسلامی و دولت، اتفاق خوبی را آفرید و تخصیص ۸۹ هزار میلیارد تومان منابع صرفاً برای سازمان تامین اجتماعی در بند «و» تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۰، زمینه استمرار امر غنی‌سازی همسان سازی حقوق بازنشستگان جامعه کارگری سازمان تامین اجتماعی را در سال ۱۴۰۰ فراهم کرد.

شریعتمداری افزود: به محض ابلاغ اعتبار در سال ۱۴۰۰، استمرار این امر را برای همه سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته سازمان تامین اجتماعی، مشابه آنچه که در سازمان بازنشستگی کشوری و لشکری اتفاق افتاد مشاهده خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه‌ای را برای کمک هزینه بیمه بیکاری افراد آسیب دیده از کرونا، تصویب کرد که تا پایان خرداد پرداخت شود، گفت: قرار شد بر اساس این مصوبه ستاد، کمک هزینه بیمه بیکاری برای ۷۷۰ هزار نفری که در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ثبت نام کرده بودند، پرداخت شود و این مبالغ در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت، توسط خزانه داری کل کشور و بر اساس لیستی سازمان تامین اجتماعی به حساب «شبا»‌ی همه ثبت نام کنندگان واجد شرایط، واریز شد.

شریعتمداری افزود: پنج هزار نفر از مشمولان دریافت کمک هزینه بیکاری به علت مشکلات شماره حساب شبا و تکمیل نبودن مدارک‌شان تا ماه پیش موفق به دریافت مبلغ نشده بودند که این ماه، مشخصات آنها در نامه‌ای در اختیار خزانه داری کل کشور قرار گرفت که تاکنون یا به طور کامل پرداخت شده است و یا در اسرع وقت به حساب آنها واریز می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز