خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری خبرداد:

اجرای‌ ۵۰ برنامه در جشنواره فرهنگ و سنن ایرانی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۳۲۰

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین از اجرای بیش از ۵۰ عنوان برنامه فرهنگی، آموزشی و ورزشی برای نوروز امسال در قالب چهارمین جشنواره ملی فرهنگ و سنن ایرانی در استان قزوین خبرداد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد درافشانی با اعلام این خبر گفت: بسیاری از جشنواره‌ها و برنامه‌های تدارک دیده شده برای نوروز ۱۴۰۰ به دلیل بیماری کرونا لغو شد اما برای تشویق مردم به پویش "در خانه بمانیم" چهارمین جشنواره ملی فرهنگ و سنن ایرانی در فضای مجازی تدارک دیده شده است.

رئیس‌سازمان فرهنگی شهرداری بیان کرد: بیشتر برنامه‌های جشنواره نوروزی ۱۴۰۰ به علت شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی و برخی از آنها نیز به صورت خیابانی و در فضای باز با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

درافشانی به تشریح برخی از برنامه های نوروزی ۱۴۰۰ سازمان پرداخت و افزود: مسابقات سایه بازی، پانتومیم با موضوع شهروندی و عکاسی بهار در خانه و نگارش داستان کوتاه از جمله مسابقاتی است که در راستای ایجاد نشاط و شادابی در شهروندان به صورت مجازی برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین اجرای ویژه برنامه اتوبوس کتاب با حضور حاجی فیروز و اهدای کتاب به شهروندان و برپایی نمایشگاه شهر قزوین موزه ای به وسعت یک شهر در دستور کار قرار دارد.

این مسئول در ادامه از تولید مجموعه نماهنگ های "عیدانه" برای  نوروز امسال خبر داد و گفت: معرفی گویش و لهجه های قزوینی و طنز قزوین در بهار ۱۴۰۰ از جمله این نماهنگ ها است که در فضای مجازی بارگذاری می شود.

معاون شهردار قزوین اضافه کرد: همچنین تئاتر خیابانی کاروان عیدانه با استفاده از ظرفیت اتوبوس گردشگری در سطح شهر قزوین و محلات کم برخوردار و نواحی منفصل شهری با رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی و دستورالمعمل‌های بهداشتی در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود.

درافشانی یادآور شد: چیدمان سفره هفت سین در پنج بیمارستان و اهدای هدایا به تعدادی از کادر درمان، مسابقه عکاسی شادانه،کتابخوانی با عنوان یادت باشه،مسابقه مجازی رمز بهار ویژه نیمه شعبان و مسابقه تصویری هشت سین سلامت از جمله برنامه های طراحی شده برای این مدت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز