خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

راه اندازی تورهای گردشگری صنعتی در قزوین ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۲۷۱

استاندار قزوین گفت: تورهای گردشگری صنعتی در استان قزوین باید از سال آینده به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان با بخش صنعت راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت اله جمالی پور در جلسه شورای آموزش و پرودش استان قزوین اظهار کرد: از سال آینده تورهای گردشگری صنعتی در استان قزوین باید راه‌اندازی شود تا دانش‌آموزان با بازدید از این بخش‌ها و آشنایی با حوزه صنعت، مسیر درست را انتخاب کنند چرا که برای هدایت استعدادها باید برنامه‌ریزی مناسبی لحاظ شود.

استاندار قزوین بیان کرد: هنرستان‌ها باید با بخش صنعت ارتباط نزدیکی داشته باشند و از ظرفیت بخش صنعت برای رفع مشکلات موجود از جمله اشتغالزایی استفاده کنند.

جمالی پور خاظرنشان کرد: باید به مشارکت اجتماعی در جامعه توجه شود، افزود: اگر این مشارکت در جامعه مورد توجه قرار نگیرد همبستگی، انسجام و اتحاد اجتماعی شکل نمی‌گیرد و بسیاری از اهداف و برنامه ها محقق نخواهد شد.

وی ادامه داد: امروز در کشور باید به سمت تقویت مشارکت اجتماعی پیش برویم چون هر اندازه مردم به این مسائل ورود کنند همبستگی ملی شکل می‌گیرد. 

نماینده عالی دولت در استان با بیان این مطلب که مجمع خیران کودکان بازمانده از تحصیل در قزوین باید راه اندازی شود، گفت: باید فعالان حوزه اقتصادی استان نیز در این زمینه حمایت کنند و به عنوان معین مناطق بازمانده از تحصیل وارد عمل شوند چون تا زمانی که نظام آموزش منطقی نباشد نمی‌توان به توسعه فکر کرد.

استاندار قزوین با بیان اینکه مدیران صنعت باید تجربیات خود را در کلاس درس به دانش‌آموزان منتقل کنند، اضافه کرد: استان قزوین به عنوان پایلوت این طرح، انتخاب شود و کار ارزشمندی در سطح کشور ارائه گردد؛ ما آمادگی لازم برای همکاری در این بخش را داریم.

جمالی پور با بیان اینکه آموزش و پرورش جایگاه بالایی در توسعه دارد، ادامه داد: پیشنهاد می‌شود کمیته‌ای با حضور صنعت، اداره کار، فنی و حرفه‌ای و شهرک‌های صنعتی شکل بگیرد و این کمیته متناسب با استعدادهای دانش‌آموزان فعالیت کند.

وی با اشاره به ارتباط دین با توسعه، یادآور شد: اگر به درک درستی از دین برسیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود این در حالی است که امروز در حوزه دین تنها به یک پوسته ظاهری توجه داریم و بطن دین را فراموش کرده ایم و همین امر موجب شده با گرفتاری‌های مختلفی روبه‌رو شویم.

نماینده عالی دولت در استان افزود: هر اندازه در حوزه دین و ارزش‌های آن به باور مناسبی برسیم دریچه‌های رحمت، خیرخواهی و توسعه در جوامع شکل می‌گیرد بنابراین باید بخشی از فعالیت ما اندیشیدن و چاره‌یابی در حوزه نظام آموزش کشور باشد.

استاندار قزوین با بیان اینکه امروز مدرک‌گرایی، آفت بزرگ جامعه است، تصریح کرد: در دهه آینده مهارت‌آموزی جایگزین مدرک ‌گزینی می‌شود بنابراین برای حرکت به سمت توسعه باید سیاست نظام آموزشی، مهارت آموزی باشد.

جمالی پور با بیان اینکه ٦٠ درصد واردات کشور به بخش خدمات فنی و مهندسی مربوط می‌شود، گفت: آموزش و پرورش باید بتواند دانش آموزان را به سمت خلاقیت و شرکت‌های دانش بنیان سوق دهد تا خلأ‌های موجود در کشور، جبران شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز