خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز خواستار شد؛

برندهای گردشگر پذیر تبریز حفظ و مراقبت شوند/ چرم و کفش تبریز را با محصولات ایتالیایی مقایسه نکنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۱۶۰

شهردار تبریز گفت: برندهای صنعتی تبریز همچون کفش، چرم و فرش، گردشگرپذیر بوده و به عنوان داشته‌های معنوی تبریز باید مراقبت و حفظ شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز،ایرج شهین‌باهر در آیین تجلیل از کارآفرینان جوان صنعت کفش استان، اظهار کرد: امروز شهرداری 60 پارک احداث می‌کند، ولی اگر یک جوان پولی برای تفریح و گردش در آن پارک‌ها نداشته باشد، به درد نمی‌خورد.

وی با اشاره ضرورت مراقبت از داشته‌های شهر تبریز، اعلام کرد: باید از داشته‌های شهر تبریز و برندهای آن همچون کیف، کفش و صنعت چرم و حتی فرش تبریز مراقبت کنیم تا از بین نروند.

شهردار تبریز اضافه‌ کرد: ما چرم و کفش تبریز را با محصولات ایتالیایی مقایسه می ‌کنیم، نه با کشورهای منطقه همچون ترکیه و این امر مستلزم همکاری و تعامل همه بخش‌ها برای ایجاد فضای بهتر کسب و کار است تا بهره کافی از این برندها ببریم.

وی با اشاره به ضرورت حفظ و مراقبت از برندهای شهر تبریز، گفت: تنها برند کفش تبریز نیست که در معرض خطر است، بلکه ده‌ها برند دیگر نیز داریم که اگر توجه کافی به آنها نشود، به راحتی از دست خواهد رفت.

وی اضافه‌ کرد: اگر در تبریز فضای کسب و کار را باز کنیم، می‌توانیم تولیدات خود را نه تنها به سرتاسر ایران بلکه به تمام دنیا صادر کنیم.

شهین‌باهر تشریح کرد: امروز در هندوستان، فرش ایرانی را توسط ربات و دستگاه‌های الکترونیکی تولید و به نام فرش ایرانی به فروش می‌رسانند که این کار نتیجه عدم وجود بستر و توجه مناسب به فضای کسب و کار در کشور است.

وی افزود: البته اقدامات خوبی همچون ایجاد مدرسه مهارت عالی کفش و شهرک کیف و کفش و چرم صورت گرفته است که این اقدامات در برندسازی و جذب گردشگر نقشی مؤثر دارد.

 وی با اشاره به وظایف شهرداری در قبال رونق صنعت و ایجاد فضای کسب و کار نیز گفت: تلاش شده تا امور مربوط به حوزه شهرداری همچون تعرفه عوارض مساعدت لازم فراهم شود تا بیش از پیش در خدمت کارآفرینان باشیم.

شهردار تبریز افزود: همه باید دست در دست هم دهیم تا صنعت کفش پابرجا بماند، چرا که فعالیت این صنعت و معرفی برند شهر تبریز، کمک شایانی در جذب گردشگری و رونق اقتصادی شهر تبریز خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز