خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

هزینه ۶۵۰ میلیونی دفع سموم دپو شده در استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۰۹۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به هزینه ۶۵۰ میلیونی برای دفع سموم دپو شده در استان، گفت: خطرات انسانی دپوی این سموم به دستگاه های متولی انعکاس داده شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، مسعود الماسی با بیان اینکه هر ساله با ملخ مراکشی مبارزه می‌شود، گفت: منطقه وسیعی در اطراف شهرستان رودبار با این ملخ درگیر بوده و مبارزه با آن نیز کار سخت، هزینه بر و زمان بر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به آفات مگس زیتون و مگس مدیترانه‌ای، بیان کرد: مگس مدیترانه‌ای باغات مرکبات گیلان را تهدید می‌کند که منشأ آن نیز از سوی غرب مازندران است و راهی جز مبارزه همگانی با آن وجود ندارد.

وی به مشکل وجود سموم سنواتی اشاره کرد و افزود: تمام سموم تاریخ گذشته را دپو کردیم و امروزه حجم زیادی از آن در انبار نگه داری می‌شود که باعث نگرانی شده البته خطرات آن در حوزه انسانی را به دستگاه‌های متولی انعکاس داده‌ایم اما تاکنون موفقیتی در این باره حاصل نشده است.

الماسی با بیان اینکه تاکنون موفق به امهای سموم دپو شده نشده ایم، ادامه داد: تنها چند سازمان در کشور امکان مبارزه با این سموم را دارند و دارای مجوز این کار هستند و این کار مستلزم هزینه‌ای است که تاکنون موفق به تأمین آن نشدیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اضافه کرد: برآورد هزینه برای دفع سموم دپو شده، حدود ۶۵۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز