خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت استان:

۷۲ تن مرغ منجمد در قزوین توزیع شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۰۹۱

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: سهمیه تخصیص یافته استان قزوین از مرغ منجمد ۱۶۰ تن بوده که تاکنون ۷۲ تن از آن در مراکز عرضه توزیع شده است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، عزیزاله افضلی اظهار کرد: برای تثبیت قیمت مرغ گرم در استان تلاش کرده‌ایم و تزریق مرغ منجمد را نیز برای نقاطی از استان که ضعیف و محروم هستند مد نظر داشته باشیم و در حوزه مرغ منجمد ۱۶۰ تن سهمیه به استان قزوین تخصیص یافته که تا به امروز ۷۲ تن توزیع شده است.

 رئیس سازمان صمت استان ادامه داد: از ۲۵ بهمن ماه سال جاری تا به امروز ۲ هزار و ۳۵۰ تن مرغ گرم با قیمت مصوب در سطح استان عرضه شده است که قرار بود در این مدت هزار و ۹۶۰ تن مرغ گرم با سرانه مصرفی ۷۰ تن در روز در استان توزیع شود البته با تعاملات صورت گرفته با دستگاه ها تا به امروز بیش از رقم مصوب مرغ گرم در استان توزیع شد.

افضلی اضافه کرد: نگاه ما این است که بیشتر مرغ گرم را در استان توزیع کنیم چون استان قزوین، مولد در بخش مرغ و تخم مرغ است ولی تلاش می کنیم توزیع مرغ منجمد نیز در استان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در بخش روغن دو کارخانه فعال در استان داریم، افزود:در این مدت، سهمیه روغن خانوار را به صورت کامل ۴۷۵ تن و روغن صنف نیز ۳۶۰ تن جذب کردیم و شکر خانوار نیز بیش از ۵۶ تن و شکر صنف و صنعت نیز بیش از هفت هزار و ۲۸۰ تن جذب شده است.

این مسئول با اشاره به توزیع میوه شب عید در استان، گفت: در کمیته راهبری میوه تنظیم بازار استان مصوب شد که پرتقال به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب سفید به قیمت ۹ هزار و ۵۰۰ و سیب قرمز به قیمت هشت هزار و ۵۰۰ تومان در ۵۲ نقطه از استان توزیع شود.

رئیس سازمان صمت استان اضافه کرد: مباشر توزیع استان، سازمان همیاری شهرداری‌ها است که شبکه مویرگی دارد و میوه‌ها را در قالب غرفه‌ها توزیع می‌کند و بخشی از کالاهای اساسی مانند روغن را نیز در تعاونی روستایی و ادارات توزیع می کنیم.

افضلی افزود: امسال برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و دسترسی راحت تر شهروندان فروش اینترنتی میوه را نیز داریم تا کمترین مشکلات و معضلات را در این بخش شاهد باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز