خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

۷۶ درصد سالمندان گیلانی در طرح شهید سلیمانی پایش سلامت شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۰۸۷

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اثرات مثبت طرح شهید سلیمانی در پیگیری از پیک های کرونایی در استان، گفت: تاکنون ۷۶ درصد سالمندان گیلانی پایش سلامت شده اند.

به گزارش ایلنا از رشت، آبتین حیدرزاده در جلسه شورای پدافند استان گیلان اظهار کرد: در حال حاضر به ازای هر بیمار کرونایی، ۵ نفر از افراد در تماس با وی را نیز مورد پیگیری و بررسی قرار می‌دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: البته استاندارد جهانی پایش افراد در تماس با بیماران کرونایی، ۱۰ نفر است اما با توجه به امکانات به تعداد ۵ نفر در ایران بسنده می‌کنیم.

حیدرزاده با اشاره به طرح شهید سلیمانی افزود: تنها استان کشور هستیم که بعد از پیک اول اسفند سال گذشته، پیک واقعی تجربه نکردیم و این امر نتیجه اقدامات و همکاری مؤثر مردم و سازمان‌های مربوطه است.

وی با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی حدود ۲ میلیون نفر در گیلان غربالگری شدند، اضافه کرد: در این طرح به صورت محله محور عمل کردیم و وضعیت سلامتی مردم را مورد پایش قرار دادیم.

سخنگوی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: جز معدود استان‌هایی بودیم که در اجرای طرح شهید سلیمانی توقف نداشتیم و تاکنون ۷۶ درصد سالمندان گیلانی را پایش سلامتی کردیم.

حیدرزاده با بیان اینکه ۱۳۰ دوز اول واکسن کرونا به کادر درمانی استان گیلان تزریق شد عنوان کرد: سایر دُزها نیز به ترتیب اولویت به گروه‌های تعیین شده تزریق می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز