خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

بیمارستان ۲۲ بهمن قزوین در معرض خطر است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۸۴۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان قزوین گفت: حکم تخریب بیمارستان ۲۲ بهمن قزوین به علت فرسودگی صادر شده که نشان می دهد این بیمارستان در معرض خطر است و باید نوسازی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، پیمان نامدار در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد:  بیمارستان های فرسوده قزوین نیازمند نوسازی هستند که دراین میان بیمارستان ۲۲ بهمن در معرض خطر است و حکم تخریب این بیمارستان  با صد سال قدمت، به علت فرسودگی ۸۰ درصدی آن صادر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: یکی از مهمترین دغدغه های دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، چه در زمان قبل از شیوع ویروس کرونا و چه در زمان شیوع این بیماری، همواره تکمیل تجهیزات خدماتی و درمانی بوده است که در سال جاری با هدف کمک به رفع کمبودهای بخش درمان ۶۵ تخت آی سی یو به جمع تخت‌های بیمارستانی استان افزوده شد.

نامدار با اشاره به شناسایی تست مثبت ۴۲ مورد کرونا جهش یافته در شهرستان بوئین زهرا، افزود: جهت پیشگیری از افزایش شیوع کرونا جهش یافته در روستای سگزآباد از توابع شهرستان بویین زهرا، محدودیت هایی اعمال شده که امیدواریم مردم این روستا نیز همچون روستای حسین آباد آبیک نسبت به رعایت  دستورالعمل های بهداشتی و قرنطینه اجباری همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد اتفاقات ناخوشایند در  استان قزوین نباشیم. 

وی در خصوص واکسیناسیون کرونا در استان عنوان کرد: باتوجه به اینکه استان قزوین دارای جمعیت مسن قابل ملاحظه ای است، اولویت واکسیناسیون با افرادی است که بیش از ۶۵ سال سن دارند.

این مسئول ادامه داد: برای خبرنگاران حوزه سلامت نیز در فازهای بعدی واکسیناسیون، سهیمه ای در نظر گرفته شده است که در این خصوص در آینده اطلاع رسانی می شود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: ایران و کوبا در حال ساخت واکسن مشترک هستند و این واکسن در ایران تولید می‌شود که امیدواریم به واسطه این فعالیت ها فرآیند توزیع واکسن به اکثریت جامعه، هر چه زودتر تسریع شود. 

نامدار با اینکه واکسن به صورت قطعی مانع انتشار کرونا نمی شود، تصریح کرد: رعایت دستور العمل های بهداشتی، بیش از واکسن در عدم انتشار این ویروس موثر است.

وی در ادامه با بیان اینکه از مردم تقاضا داریم تا از انجام سفر خودداری کنند، افزود: باید در فروردین ماه مراقب باشیم و از سفر خودداری کنیم تا اردیبهشت سختی را تجربه نکیم. 

این مسئول درخصوص رعایت موارد ایمنی در چهارشنبه آخر سال نیز تصریح کرد: کادر درمان به اندازه کافی از شیوع بیماری کرونا خسته است، به همین خاطر از تمام شهروندان قزوینی تقاضا داریم نسبت به رعایت موارد ایمنی در این شب ایرانی، توجه لازم را داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان از استقرار ۲ پزشک در بیمارستان ولایت قزوین جهت درمان آسیب دیدگان چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: این بیمارستان براساس روال هر ساله، به مدت دو روز در حالت آماده باش است. 

نامدار یادآور شد: در سال جدید، خدمات آنلاین به شهروندان قزوینی با تعرفه درمانی دولتی جهت کاهش رجوع به بیمارستان ارائه می شود. 

وی بیان کرد: راه اندازی این سامانه با نرخ دولتی و اعزام یک تیم پرستاری به منزل بیماران یک خدمت نو و قابل توجه از دانشگاه علوم پزشکی است که به خودی خود نقش به سزایی در کاهش بیماری کرونا دارد. 

این مسئول با اشاره به اینکه پرداخت هزینه‌های درمان برای بسیاری از شهروندان ممکن نیست، گفت: دولت ۹۰درصد از هزینه های بیماری های صعب الاعلاج مانند سرطان را متقبل می شود، و ۱۰ درصد این هزینه ها بر عهده بیمار است که گاهی همین هزینه ۱۰ درصدی، برای بسیاری از شهروندان ممکن نیست و بعضا دیده شده که روند درمان یک بیمار به علت فرانشیز ۲۰۰ هزار تومانی متوقف شده است. 

نامدار در پایان خاطرنشان کرد: استان قزوین نیازمند تاسیس انجمن های مردم نهاد برای تامین هزینه های درمانی افراد نیازمند است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز