خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار خراسان رضوی مطرح کرد؛

مردم سفر به مشهد را به تعویق بیاندازند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۸۱۷

با توجه به احتمال اوج گیری شیوع ویروس جهش یافته کرونا، هموطنان سفر خود را به خراسان رضوی به تعویق بیندازند.

به گزارش ایلنا، معاون مدیریت و هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به قرار گرفتن خراسان رضوی و شهر مشهد در شرایط زرد کرونایی، به مردم توصیه می‌شود با توجه به شکنندگی اوضاع و احتمال اوج گیری شیوع ویروس جهش یافته کرونا، سفر خود را به این استان تعویق بیندازند.

محمدصادق براتی افزود: طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا جز شهر‌های دارای وضع قرمز و نارنجی از نظر شیوع کرونا، دیگر شهر‌ها ممنوعیت و محدودیتی برای سفر‌های نوروزی ندارند؛ از این رو با توجه به اینکه رنگ بندی خراسان رضوی و مشهد زرد اعلام شده است، محدودیتی برای سفر به این استان و کلانشهر مشهد وجود ندارد، اما با توجه به شکنندگی اوضاع و احتمال اوجگیری شیوع ویروس جهش یافته کرونا، توصیه ستاد‌های ملی و استانی مقابله با کرونا این است که مردم سفر خود را به تعویق اندازند یا با دقت بیشتر اقدام به سفر کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای محو ویروس کرونا همکاری مردم را به شدت نیازمندیم گفت: بر اساس مصوبه ستاد‌های ملی و استانی مقابله با کرونا، در تعطیلات نوروزی، اسکان در مراکز آموزشی، مدارس، کمپ‌ها، بوستان‌ها و برپایی چادر به هیچ وجه مجاز نیست.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: زائرسرا‌های دولتی نیز برای پذیرش میهمان ممنوعیت دارند و اقامت مسافران فقط در مراکز اقامتی رسمی شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیر‌ها و خانه‌های مسافر دارای مجوز و استاندارد‌های رسمی، مجاز و میسر است.

براتی گفت: اجرای دستور‌های بهداشتی و نظارت بر واحد‌های اقامتی، تاسیسات گردشگری و سایر مشاغل مرتبط با زائران و خدمات‌دهی به آنان با جدیت بیشتری انجام خواهد شد.

وی افزود: با هرگونه تخلف و کوتاهی در اجرای دستور‌های بهداشتی برخورد قانونی می‌شود.

بیش از ۲ هزار و ۳۳۰ واحد تاسیسات گردشگری در خراسان رضوی فعال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز