خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان زنجان، تاکید کرد؛

برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت مردم در چهارشنبه آخر سال

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۵۵۹

رئیس کل دادگستری استان زنجان، گفت: با هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت مردم در چهارشنبه آخر سال برخورد شدید می‌شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، به نقل از دادگستری استان زنجان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان زنجان، در جلسه مشترک شورای پیشگیری از وقوع جرم و شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و صیانت از حقوق عامه استان، تاکید کرد:  ارزیابی اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق بیت‌المال در طول سال از اقدامات، نقاط ضعف و قوت در حوزه خدمتی و برنامه‌ریزی برای سال ۱۴۰۰ مورد توجه و اهتمام قرار بگیرد.

صادقی نیارکی، گفت: کسانی که بخواهند چهار شنبه آخر سال بر خلاف توصیه‌ها و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا با انجام تجمعات برای شهروندان مزاحمت و ناامنی ایجاد کنند، نیروی انتظامی نسبت به دستگیری هنجار شکنان و تحویل به مقامات قضائی اقدام کنند و خودروهایی که در این راستا توقیف شوند تا پایان تعطیلات به پارکینگ منتقل خواهند شد بنابراین از همه دستگاه‌ها انتظار همراهی و همکاری در این زمینه داریم.

وی، اظهار داشت: با توجه به اینکه تعطیلات نوروز را در پیش داریم تمامی دستگاه‌های متولی در حوزه حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی بایستی نظارتها و اقدامات پیشگیرانه در حوزه‌های تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی، حفر چاه‌های غیر مجاز و برداشت‌های غیر مجاز منابع آبی زیر زمینی، تعرض به حریم و بستر رودخانه‌ها و تغییر کاربری در اراضی ملی توسط افراد سود جو و فرصت‌طلب به عمل آورند که برای این امر انعقاد تفاهم نامه بین یگان‌های مستقر در سازمان‌های متولی برای نظارت و بازرسی مستمر و منظم در ایام نوروز انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه خطاب به دادستان مرکز استان مبنی بر اعلام و دستور به همکاران قضائی و دادستان‌های همه حوزه‌های قضائی به عدم اعطای مرخصی به سارقین سابقه‌دار در زندان و شناسایی سارقین سابقه دار که موجب بی‌نظمی، اخلال در امنیت و نظم عمومی مردم می‌شوند را خواستار شد.

صادقی نیارکی، از اعطای مرخصی به تعداد قابل توجهی از مددجویان جرایم مالی غیر عمد مشمول اعطای مرخصی در تعطیلات نوروز خبر داد و افزود: باید از ظرفیت‌های قانونی و با توجه به شرایط کرونایی استفاده کرد، چرا که این افراد خطری برای جامعه ندارند و می‌توانند در آغاز سال نو و تعطیلات کنار خانواده‌هایشان باشند.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی، تاکید کرد:  هیچ عذر و بهانه‌ای در عدم انجام مصوبات از سوی اعضای شورا پذیرفتنی نیست‌.

صادقی نیارکی تأکید کرد: موضوع کشیک ادارات برای انجام مأموریت محوله در حوزه مربوطه در ایام تعطیلات نوروز مورد اهتمام و دستور کار دستگاه‌های خدمات رسان قرار گیرد و تعطیلات برای این دستگاه‌ها معنا ندارد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان، خاطر نشان کرد: امروز ما نیازمند مدیران شجاع و جهادی هستیم، اما تخلف از هیچ دستگاه و افراد پذیرفتنی نیست و اعمال نظارت نباید به تضعیف چنین مدیران بیانجامد.

صادقی نیارکی با تاکید بر پرهیز از اختلاف بین دستگاه‌ها و سازمان‌ها،  گفت: در بروز این اختلافات مردم متضرر می‌شوند بنابراین رفع موانع و ایرادات در ارائه خدمات به مردم در سطح شهر بایستی مورد اهتمام و توجه مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز