خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان:

۳۴۲ بنگاه اقتصادی در قزوین حمایت شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۳۲۵

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در هشت سال دولت تدبیر ۳۴۲ بنگاه اقتصادی با اشتغالزایی برای ۶۱ هزار و ۷۰۲ نفر حمایت و برای حل مشکلات آنها اقدام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، رضا گروسی اظهار کرد: رصد و شناسایی واحدهای مشکل دار با هماهنگی اداره بازرسی کار و روسای ادارات تابعه استان در هشت سال دوره دولت تدبیر و امید در دستور کار قرار گرفت و با تشکیل جلسات مستمر با کارفرمایان این واحدها و ارجاع مشکلات به کمیسیون امنیت  کارگری و کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جهت اخذ مصوبه کمک به آنها اقدام شد.

 مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: حمایت های صورت گرفته در این مدت، منجر به حل و فصل مشکلات این واحدها از قبیل تقسیط و استمهال بدهی، مساعدت از سوی دستگاه‌های خدمات رسان و پرداخت معوقات کارگری و در نهایت خروج تعدادی از آنها از لیست بنگاه‌های مشکل دار شد.

گروسی با اشاره به اقدامات شاخص صورت گرفته در هشت سال گذشته برای بیمه بیکاری و اشتغال مقرری بگیران این بیمه، گفت: در مهرماه سال ۹۴ فلوچارت جدید فرآیند بیمه بیکاری طراحی و در کاریابی‌ها به اجرا درآمد و بخشی از امور غیرحاکمیتی بیمه بیکاری به دفاتر کاریابی های غیردولتی با هدف توانمندسازی بخش خصوصی، کاهش تصدی گری دولت و افزایش رضایتمندی ارباب رجوع واگذار شد.

وی ادامه داد: در سال ۹۵، در راستای بند( ب) ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر تکلیف دستگاه های اجرایی نسبت به الکترونیکی کردن فرآیندها، این اداره کل آمادگی خود را برای راه اندازی سامانه بیمه بیکاری (سابک) به عنوان پایلوت کشوری اعلام کرد و فرآیند بیمه بیکاری با هدف کاهش مدت زمان رسیدگی به درخواست های این بیمه با راه اندازی سامانه مذکور به صورت الکترونیکی به اجرا در آمد.

این مسئول عنوان کرد: در سال جاری نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم کاهش مراجعات حضوری متقاضیان به منظور پیشگیری از شیوع بیماری، زیرسامانه بیمه بیکاری در سامانه جامع روابط کار راه اندازی و به مرحله اجرا رسید.

مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به موضوع توانمندسازی مقرری بگیران بیمه بیکاری، اضافه کرد: در این مدت، نیازهای بازار کار با هماهنگی کاریابی های غیردولتی و آموزش فنی و حرفه ای احصا و با ارائه آموزش‌های مربوط از سوی آموزش فنی و حرفه ای برای توانمندسازی مقرری بگیران بیمه بیکاری اقدام شد.

گروسی در پایان یادآور شد: در این راستا از ظرفیت‌های کاریابی‌های غیردولتی برای ایجاد اشتغال مقرری بگیران بیمه بیکاری مطابق رشته آموزش دیده استفاده شد و ۱۷۳ نفر از مقرری بگیران در رشته آموزش دیده اشتغال به کار یافتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز