خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

اجرای فاز سوم واکسیناسیون کادر درمان اصفهان/ مردم 4 ماه دیگر همراهی کنند/ شاید روزهای بدتری در انتظارمان باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۳۱۴

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر از آغاز فاز سوم واکسیناسیون کادر درمان استان اصفهان در روز سه شنبه 26 اسفند ماه خبر داد.

بهروز کلیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در اصفهان با اعلام این خبر گفت: در فاز اول و دوم، حدود چهار هزار نفر از کادر درمان استان اصفهان واکسینه شده اند و در فاز سوم حدود سه هزار نفر دیگر واکسینه خواهند شد.

وی با اشاره به جمعیت سی هزار نفری کادر درمان استان اصفهان افزود: در پایان فاز سوم واکسیناسیون هفت هزار نفر واکسینه خواهند شد که 22 درصد از کل جمعیت سی هزار نفری را شامل می شود. البته وزارت بهداشت قول داده است که تا تاریخ پانزدهم فروردین 1400 اکثر کادر درمان استان اصفهان واکسینه شده باشند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: افرادی که دوز اول را دریافت کرده اند طبق برنامه بعد از چهار هفته برای دریافت فاز دوم باید به حوزه معاونت درمان مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی از کادر درمان که در طول شیوع ویروس کرونا به این بیماری مبتلا شده اند در اولویت تزریق نیستند.

کلیدری با اشاره به نیاز گروه سنی حساس جامعه برای دریافت واکسن کویید 19 گفت: تزریق واکسن به این گروه به ویژه سالمندان در برنامه گنجانده شده و به زودی حوزه معاونت بهداشتی افراد بالای 75 سال را واکسینه خواهد کرد.

وی ادامه داد: اولویت برای سالمندانی است که در مراکز نگهداری سالمند تحت نظارت بهزیستی نگهداری می‌شوند. اولولیت بعدی واکسیناسیون جانبازان شیمیایی است.

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به افزایش تعداد بستری مبتلایان به کرونا گفت: تعداد بستری روزانه مان به بیش از 100 نفر رسیده و تعداد بستری موجود هم بیش از پانصد نفر است.

وی تاکید کرد: متاسفانه برای اولین بار و امروز بعد از نزدیک به 45 روز آمار مرگ و میر مان دو رقمی و به بیش از 10 نفر در داخل استان اصفهان رسیده است و امیدوارم هم استانی ها درجریان باشند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است و ممکن است روزهای بدتری در انتظارمان باشد.

کلیدری یادآور شد: با توجه به تعطیلات نوروز انتظار ما از هم استانی های عزیز این است که سه الی چهار ماه دیگر با ما همراهی کنند تا واکسیناسیون گسترش بیشتری پیدا کند. بدین ترتیب چرخه انتقال کندتر خواهد شد. مسلما دید و بازدید و مسافرت در ایام نوروز پاشنه آشیل ما خواهد بود که منجر به افزایش ابتلا و آمار مرگ و میر خواهد شد.

وی با بیان اینکه از نظر ظرفیت تخت ICU مشکلی نداریم، افزود: با توجه اقدامات صورت گرفته ظرفیت بستری داریم، اما بی توجهی به پروتکل های بهداشتی سبب افزایش ابتلا به کرونا و در نهایت کمبود امکانات خواهد شد. پس بهتر است همچنان موارد بهداشتی را با جدیت رعایت کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطر نشان کرد: واکسن دریافتی در فاز اول و دوم روسی بود و در فاز سوم واکسن چینی سینوفارمز هم اضافه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز