خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد مبارزه با کرونای استان بوشهر :

میزان بستری مشکوک به کرونا روند افزایش دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۲۴۷

دبیرستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: درمان گوشه کوچکی از سلامت است و عمده مشکلات ما که باید روی آن متمرکز شویم بحث پیشگیری و بهداشت است.

به گزارش ایلنا از بوشهر سعید کشمیری صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب ، اظهار کرد: خوشبختانه زیر ساخت‌های بهداشتی در استان بوشهرگسترش 100درصدی دارد و هیچ روستای بالای 500 نفر در استان وجود ندارد که خانه بهداشت، بهورز و پرونده‌های الکترونیکی نداشته باشد.
وی در مورد روند میزان بستری هفت روز اخیر دراستان بوشهر بیان کرد: در میزان بستری در هفته گذشته روند نسبتا افزایشی داریم که شاهدافزایش تقریبا بالای 80 درصد بیماران هستیم و این یک هشدار است.

میزان بستری مشکوک روند افزایشی دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر شرح داد: در استان میزان بستری مشکوک یک روند افزایشی پیدا کرده است که قبلا موارد بستری حدود 60 نفر بوده و اکنون 100 نفر شده و به طور کلی در هفته گذشته در هر 100 هزار نفر یک روند افزایشی داشته‌ایم.
کشمیری در رابطه با موارد فوت در هفته گذشته اظهار کرد: در استان بوشهر تعداد کل موارد فوت تقریبا یک روند ثابت بوده و  شیب ملایمی دارد که این شیب در تمام شهرستان‌ها مشخص است.
دبیرستاد مقابله با کرونا در استان گفت: در استان شیب موارد مثبت هفتگی رو به افزایش بوده که بطور مثال در شهرستان بوشهر در هفته گذشته تقریبا دو برابر شده که افزایش موارد مبتلا را شاهد بوده‌ایم.
وی در مورد عملکرد طرح شهید سلیمانی تا 23 اسفند ماه در استان بوشهر بیان کرد: تعدادی از تیم‌های تشکیل شده در رابطه با رهگیری درب منزل می باشند که تعدادی از بیماران را درب منزل ویزیت کرده و آنهایی که در تماس مستقیم با بیمار مثبت است را پیگیری می کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهردر مورد اهمیت فعالیت تیم‌های رهگیری افزود: شناسایی سریع تیم‌های رهگیری باعث شد که بیماری که از ماهشهر به استان بوشهر سفر کرده بود در ساعات اول شناسایی شود تا موارد ابتلای جدیدی را ایجاد نکند و سرعت انتشار بیماری در استان را کاهش داد.
کشمیری افزود: در سطح تمام شهرستان‌ها تیم مراقبت در منزل هم مشغول فعالیت بوده و افرادی که نیاز به دارو، ارجاع به بیمارستان و انجام تست را دارندکارشان را به این شکل انجام می‌دهند.
دبیرستاد مقابله با کرونا با در پیش رو داشتن تعطیلات نوروز گفت: با توجه به جاذبه گردشگری استان بوشهر در این فصل و همجواری با استان‌هایی که دارای شهرهای قرمز و نارنجی می باشد باید از تلاش‌هایی که در راه مبارزه با این بیماری کرده‌ایم مراقبت و دفاع کنیم.
کشمیری افزود: بزرگترین دستاورد ما در رابطه با طرح شهید سلیمانی تعداد کم مرگ و میر، پیشگیری و کاهش موارد ابتلای مرگ و میر بوده که این را مدیون تلاش‌ و حمایت‌های اداره‌ها، مردم، مسولین، اصناف و اقشار مختلف هستیم که در تعطیلات نوروز باید این دستاورد را حفظ کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز