خبرگزاری کار ایران

محمدزاده خبر داد؛

ضرورت پیاده سازی اکوسیستم خلاقیت و نوآوری در صنایع آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۲۲۹

معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی بر ضرورت پیاده سازی اکوسیستم خلاقیت و نوآوری در صنایع مهم استان مثل کفش، لوازم خانگی و حوزه سلامت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، پرویز محمدزاده پیش از ظهر امروز در جلسه مدلسازی اکوسیستم فناوری در حوزه سلامت، اظهار کرد: خلاقیت و نوآوری مقوم اصلی توسعه جوامع به شمار می رود و جامعه ای توسعه خواهد یافت که نوآوری در آن جریان داشته باشد.

وی نوآوری را محرک اصلی رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی در کشورهای مختلف خواند و افزود: نوآوری برای شرکت ها و کشورها بسیار حیاتی بوده و می تواند بسترهای رقابتمندی بنگاه های اقتصادی و کسب و کارها را در عرصه های ملی و بین المللی مهیا سازد.

محمدزاده با بیان اینکه وارد شدن به کسب و کارهای سلامت بسیار سخت بوده و دانش فنی زیادی می‌طلبد، اذعان داشت: باید با تنظیم مناسب قوانین و مقررات و جلوگیری از انحصارگرایی ضمن صیانت و ارتقاء سلامت مردم، فضای رقابتی را در این حوزه ایجاد کرده و نوآوری را در این عرصه ارتقاء دهیم.

معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان متذکر شد: اگر قوانین و مقررات در این عرصه به خوبی تنظیم نشود، موجبات ایجاد انحصار و کاهش رفاه اجتماعی را فراهم خواهد آورد.

وی ابراز داشت: برای پیاده سازی و ارتقای اکوسیستم فناوری در حوزه سلامت در ابتدا باید به اجزای سیستم شامل  مسئولان ساحبان منافع و ، دست اندرکاران حوزه سلامت، دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی علوم پزشکی، شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده های حوزه سلامت و صندوق های نوآوری و شکوفایی خطرپذیر VC، توجه شود.

محمدزاده بر لزوم توجه به روابط بین این اجزاء نیز تاکید و تصریح کرد: قوانین و مقررات رسمی حاکم بر فعالیت ها و کسب و کارهای حوزه سلامت، همچنین رویه ها، فرهنگ ها و عرف های جامعه، قواعد بازی در این حوزه را مشخص می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز