خبرگزاری کار ایران

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان خبر داد:

افزایش ۶ درصدی صید ماهیان استخوانی از دریای خزر

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۱۷۴

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان گفت: صیادان گیلانی از ابتدای فصل صید تاکنون هزار و ۲۰۲ تُن انواع ماهی استخوانی صید کردند.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان با اشاره به اینکه ارزش این میزان صید یک میلیارد و 65 میلیون تومان است گفت: صید ماهیان استخوانی از 20 مهر آغاز شده و صیادان گیلانی تاکنون 6 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال صید کرده اند.

اکبر ایلدرم با اشاره به اینکه 51 درصد این صید را ماهی کفال تشکیل می دهد، افزود: بیشترین ماهی صید شده به ترتیب کفال با 617 تُن معادل 51 درصد، ماهی سفید 536 تُن معادل 45 درصد، ماهی کپور 11تُن معادل یک درصد و 38 تُن سایر گونه ها را شامل می شود.

وی با اشاره به این که گیلان 49تعاونی صید پره دارد تصریح کرد: 4 هزار صیاد گیلانی این مقدار ماهی را در 15هزار پره کشی صید کرده اند و سرانه صید هر تعاونی 24 تُن است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان با اشاره به اینکه از ابتدای فصل صید 42 روز به دلیل کولاک بودن صید صیادان به دریا نرفته‌اند، تصریح کرد: تاکنون که 155 روز از فصل صید می‌گذرد تعاونی‌های صیادی گیلان فقط 113روز فعال بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز