خبرگزاری کار ایران

انتظام خبر داد:

کاشت بیش‌از ١٧ میلیون بوته گل‌ برای استقبال از بهار در سطح شهر مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۱۶۴

مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد از پیشرفت ۷۰ درصدی کاشت گل‌های استقبال از بهار با کاشت بیش از ۱۱ میلیون بوته گل تاکنون در سطح مناطق ۱۳ گانه شهر مشهد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سید علی اکبر انتظام در این خصوص اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای استقبال از بهار ۱۴۰۰ مشهد، بیش از ۱۷ میلیون بوته گل از انواع گل‌های بهاری شامل شب‌بو، بنفشه، همیشه بهار، مینای چمنی، پامچال در حاشیه معابر سطح شهر، درون فلاورباکس‌ها و المان‌های ترکیبی با گل کاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰ میلیون بوته گل در سطح شهر کاشته شده است، افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، تلاش شده در طراحی المان‌های ترکیبی با گل استقبال از بهار به این موضوع توجه شود که این المان ها از حالت تعاملی خارج شده و بیشتر جنبه زیبایی بصری داشته باشند.

مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه داد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته عملیات کاشت این ۱۷ میلیون بوته گل تا  ۲۹ اسفندماه جاری به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه شهرداری مشهد در سال‌های اخیر در زمینه تولید خاک ترکیبی مورد نیاز در فضای سبز شهری، به خودکفایی رسیده و یکی از مهمترین موارد استفاده از این نوع خاک‌ها در گل‌کاری‌های استقبال از بهار است، گفت: تمامی گل‌کاری‌های سطح شهر را به نوعی جانمایی خواهیم کرد که شهروندان در حالت گذر نیز از تماشای آن لذت ببرند.

انتظام خاطرنشان کرد: برای سال جاری جشنواره گل‌های لاله را در پارک‌ها و بوستان‌ها نخواهیم داشت، اما در ۱۱ نقطه از سطح شهر لاله کاری را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز