خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید هشتگرد وعده داد؛

بهره برداری ایستگاه مترو ماموت در خرداد 1400/احداث پروژه سکوی مترو، کمک به تردد مردم است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۱۱۴

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با تاکید بر اینکه خدمات دهی به مناطقی غیر از شهر جدید هشتگرد جزو وظایف شرکت عمران نیست، گفت: اجرای پروژه سکوی ماموت را در دستور کار قرار دادیم که اهالی منطقه از حمل و نقل ایمن برخوردار شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود حق لطفی در نشست خبری که در حاشیه بازدید از ایستگاه قطار شهری ماموت برگزار شد با اشاره به آسیب های شیوع کرونا در کاهش روند عمرانی پروژه قطار شهری، اظهار داشت: با وجود رعایت پروتکل ها در شهریور 99 خط جنوبی به اتمام رسید و در حال حاضر خط شمالی و جنوبی در حال سرویس دهی و بارگذاری است.

وی افزود: فاز آزمایش تست گرم سیگنالینگ در خرداد ماه به پایان می‌رسد. تاکنون برای 25 کیلومتر حدود 1500 میلیارد تومان هزینه شد که به قیمت امروز بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

بهره برداری ایستگاه مترو ماموت در خرداد 1400

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: ایستگاه قطار شهری ماموت از اواخر خرداد 1400 پس از طی مراحل تست گرم وارد مدار می شود و با ایجاد حمل و نقل ایمن ظرفیت جابجایی روزانه 200 هزار نفر فراهم خواهد شد. 

حق لطفی گفت: مترو نه تنها برای شهر جدید هشتگرد بلکه برای تردد ساکنان هشتگرد قدیم، نظرآباد، غرب البرز و آبیک در استان قزوین مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

حق لطفی گفت: علاه بر این در طول مسیر برای استفاده مراکز جمعیتی از جمله کوهسار، چهارباغ، چندار و کارخانه هایی که در این محدوده مستقر هستند مانند «کارخانه ماموت، آرد ستاره و دیگر واحدهای صنعتی»، سکوی دوم را پیش بینی کردیم که از چند ماه قبل طراحی آن انجام شده بود و فراخوان دادیم و 2 ماه قبل نیز سکوی ماموت استارت زده شد که طبق برنامه در شهریور ماه آینده به اتمام برسد.

احداث پروژه سکوی مترو ماموت، کمک به مردم است

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با تاکید بر اینکه خدمات دهی به مناطقی غیر از شهر جدید هشتگرد جزو وظایف شرکت عمران نیست، افزود: به دلیل استفاده از ظرفیت موجود در شرکت مادر شرکت های عمران اجرای پروژه سکوی ماموت را در دستور کار قرار داد که اهالی این منطقه از یک حمل و نقل ایمن برخوردار شوند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید هشتگرد با بیان اینکه طبق برنامه ریزی ها در سال 1400 مترو باید به سرانجام برسد، اظهار کرد: در کنار این اقدامات در حال تجهیز ایستگاه شهید سلطانی هستیم و این کار با هماهنگی فی مابین شرکت و شهرداری انجام می شود. 

نشیب و فراز اجرای پروژه مسکن مهر با تغییر دولت ها

وی با بیان اینکه شهر جدید هشتگرد از سال 88 با ظرفیت 50 هزار مسکن مهر شروع بکار کرد، گفت: با تغییرات دولت ها نوسانات ارز و دلار، نشیب و فراز زیادی داشت. 35 هزار مسکن مهر در تعهد داشتیم که از این تعداد مسکن مهر 34 هزار و 300 واحد به اتمام رسیده و 700 واحد اتمام نازک کاری مانده تا خرداد ماه به اتمام می رسد.

حق لطفی افزود: برنامه فروش اقساطی حدود 7هزار و 600 واحد مانده در برنامه تحویل شرکت عمران است که تا آخر برنامه دولت تحویل مردم دهیم.

وی اظهار کرد: 12 هزار واحد در قالب موضوعات دیگر و حدود 3 هزار واحد دیگر جزو واحدهایی هستند که مشکلات حقوقی دارند و هنوز حل نشده است.

کمک شرکت عمران به شرکت های خدماتی

مدیر عامل شرکت عمران شهرجدید هشتگرد با اشاره به اینکه حدود 5هزار و 200 واحد یکی از خدمات آب ، برق و گاز را ندارند، تصریح کرد: هم زمان با تکمیل واحدها خدمات عمومی به آنها داده می شود و امسال نیز شرکت عمران 30 میلیاردتومان به شرکت برق و 51 میلیارد تومان به شرکت آبفا برای تکمیل زیرساخت ها کمک کرد. 

ثبت نام 5هزار نفر در طرح اقدام ملی

حق لطفی با اشاره به طرح اقدام ملی و تلاش دولت برای خانه دار شدن اقشار متوسط و دهک های 5 تا 8 گفت: ظرفیت ما 21 هزار واحد در نظر گرفته شد که در این مسیر 28 هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند. به دلیل نقص مدرک تعدادی ریزش داشتیم و در نهایت از 28 هزار نفر 5 هزار نفر ثبت نام کرده اند. 

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد افزود: 14 تا 15 تعاونی هم مستقلا از طریق سامانه ثبت نام شده اند و مقرر شد شرکت عمران، زمین در اختیار آنها قرار دهد.

حق لطفی با اشاره به حدود 12 هزار واحد شامل تعاونی های ارتش، هوانیروز، بنیاد شهید، ناجا و غیره گفت: در مجموع تاکنون 15 هزار نفر ساماندهی شده اند که 10 هزار نفر به صورت تعاونی بوده و 5 هزار نفر هم در قالب سامانه ثبت نام کرده اند که کار اجرایی آنها شروع شده است.

اجرای بخشی از امکانات روبنایی 

وی با اشاره به اینکه مردم از کمبود امکانات روبنایی شامل مدرسه، پارک، ورزشگاه و غیره ناراضی و مطالبه گر بودند، گفت: ساخت 3 پارک، 2 مجموعه ورزشی بزرگ و یک ایستگاه آتش نشانی اصلی امسال هدف گذاری و انجام شد و برای سال آینده نیز طراحی و افزایش این طرح ها همچنین سوله ماشین آلات بحران شهرداری و سرای محله در دستور کار شرکت قرار دارد. 

آلودگی هوا، سیمان را گران کرد

حق لطفی با اشاره به مشکلات هزینه ای این پروژه ها اظهار کرد: با وجود آلودگی هوا و تعطیلی کارخانه های سیمان به دلیل استفاده از مازوت، دچار کمبود سیمان شدیم و در حال حاضر سیمان که 20 هزار تومان بود را کیسه ای 50هزار تومان تهیه می کنیم.

وی افزود: تعطیلی کارخانه های شن و ماسه و آسفالت به دلیلی آلودگی هوا همه مواردی هستند که سرعت فعالیت ما را گرفته و باعث شد با وجود تلاش مجموعه ما فرآیندی که دوست داشتیم به آن برسیم محقق نشد و به نتیجه دلخواه نرسیدیم. امیدواریم در سال آینده با تثبیت در قیمت سیمان و در مجموع بازار بتوانیم با حداکثر تلاش، مشکلات شهر جدید هشتگرد را برطرف کنیم.

افزایش بودجه شرکت عمران به 500میلیارد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با بیان اینکه در سال 99 بودجه شرکت ما 250 میلیارد تومان بود، گفت: با احتساب افزایش نرخ ها ما بودجه پیشنهادی را به شرکت مادر اطلاع دادیم و شرکت مادر بودجه ما را به 500 میلیارد تومان افزایش داد که تا امروز حدود 92 درصد بودجه محقق شده است. 

حق لطفی افزود: در ردیف هایی که پیش بینی کردیم و قرارداد بستیم حدود 150 میلیارد تومان برای آماده سازی پروژه قرارداد داشتیم که جدول کشی، خیابان کشی، آسفالت را شامل شد و به پیمانکار محول گردید و در حال حاضر کار با سرعت پیش می رود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز