خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی استان زنجان خبر داد:

فعالیت ۴ پایگاه خدمات اجتماعی در سکونتگاه های غیررسمی استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۰۷۳

مدیر کل بهزیستی استان زنجان توسعه اورژانس اجتماعی را منطبق بر آسیب‌های اجتماعی منطقه و سکونت گاه‌ها اعلام کرد و گفت: ۴ پایگاه خدمات اجتماعی، در سکونتگاه‌های غیر رسمی استان فعال است.

به گزارش ایلنا از زنجان، به نقل از بهزیستی زنجان، مدیرکل بهزیستی استان زنجان در مراسم تقدیر از کارشناسان نمونه اورژانس اجتماعی که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر اورژانس اجتماعی و خودروی خدمات سیار در شهرستانهای زنجان، ابهر، خرمدره، خدابنده و طارم آماده ارائه خدمات و مداخله در بحران و کمک به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است.

محمد محمدی قیداری، اظهار کرد: برنامه اورژانس اجتماعی تلفیقی از مداخله در بحران‌های، فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خودروهای خدمات سیار اورژانس خدمات اجتماعی و پایگاه خدمات اجتماعی است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳ از ابتدای سال جاری پاسخگوی نزدیک به ۴ هزار تماس تلفنی هم استانی‌های بوده است و بهزیستی توانسته است خدمات تخصصی خود را در اختیار آنها قرار دهد و دستیابی سریع به آمار و اطلاعات و امکان گزارش‌گیری های مستمر به منظور استفاده در تصمیم گیری های دوره‌ای یا کلان از مزایای سامانه اورژانس اجتماعی است.

محمدی تاکید کرد: مداخلات بهزیستی می‌تواند در توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و بازگشت آنها به زندگی سالم نقش مهمی را ایفا کرده و بسیاری از خشونت‌های خانگی و آسیب‌های اجتماعی با مداخله تیم کارشناسی خط ۱۲۳ و خدمات سیار مرتفع می‌گردد.

وی افزود: ارائه خدمت در اورژانس اجتماعی به دو شکل خودمعرف و ارجاعی (از سوی خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی، سایر مراکز بهزیستی، مراجع قضایی، نیروی انتظامی و سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی) و به شکل سرپایی و نگهداری است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ابراز داشت: خدمات مددکاری، روان شناسی، تربیتی، حقوقی، فرهنگی و آموزشی از جمله خدمات اورژانس اجتماعی است که بازگشت به خانواده از مهمترین اهداف آن است ولی در صورت نیاز آسیب دیدگان اجتماعی به مراکز زیر مجموعه امور آسیب دیدگان اجتماعی با توجه به شرایط مراجع (مراکز خانه سلامت، بازپروری زنان آسیب دیده اجتماعی و… ارجاع می‌شوند.

محمدی گفت: خط تلفن ۱۲۳ بهزیستی استان زنجان همه روزه و بصورت ۲۴ ساعته آماده دریافت تماس‌های عموم و مداخله در بحران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز