خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آتش‌نشانی خبرداد:

آماده باش ۱۶۰ آتش نشان قزوینی برای چهارشنبه آخر سال

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۰۵۴

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از آماده باش ۱۶۰ نیروی آتش نشانی برای امدادرسانی در حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال در قزوین خبر داد.

قدیر موسی خانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از قزوین اظهار کرد: تلاش شده تا مردم را از خطرات احتمالی استفاده از مواد محترقه آگاه سازیم و بنرهای هشدار دهنده در پیکسل های تبلیغاتی اتوبوس ها تاکسی ها و در کنار آن نیز برای اولین بار نسبت به نصب بنر و پوستر در تمامی ورودی های مجتمع های بزرگ مسکونی تجاری با مشارکت سازمان های فرهنگی ورزشی، زیباسازی و اداره ارتباطات شهرداری اقدام شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی افزود: با توجه به شرایط موجود در جامعه و همه گیر شدن ویروس کرونا از کلیه شهروندان انتظار می رود که با عدم تجمع در برگزاری مراسمات مانع گسترش و انتقال ویروس کرونا در بین خانواده‌ها شود و میتوانیم کادر درمانی را نیز کمک کنیم.

موسی خانی ادامه داد:  علاوه بر خودروهای سازمان آتش‌نشانی ۱۰ خودروی نیسان (از اجرائیات ) شهرداری نیز در سه شنبه پایان سال مورد استفاده قرار می گیرد تا با تجهیزات اطفایی در نقاط مختلف شهر مستقر شود

وی در خصوص اقدامات دیگر این سازمان در آستانه تعطیلات پایان سال، گفت: با توجه به تردد بیشتر شهروندان و خودروها در مرکز شهر و مراکز خرید، خودروهای آتش نشانی در ساعات پرتردد در این مراکز مستقر می‌شوند تا در صورت بروز حادثه در کمترین زمان و به دور از ترافیک بتوانم به حادثه‌دیدگان امدادرسانی کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ترقه و دیگر مواد محترقه به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرد و این مواد احتمال دارد در اثر جابجایی ضربه و حرارت منفجر شود، برهمین اساس نگهداری این مواد در مکان ها و ظروف غیر استاندارد نا ایمن است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی اضافه کرد: شهروندان از آتش زدن بوته و هیزم باید در معابر شهری و کوچه و خیابان به طور جدی خودداری کنند که باعث آسیب به آسفالت و تاسیسات شهری می شود.  توجه داشته باشند زمین محل مسطح و در صورت امکان روی زمین خاکی یا سطح بتونی انجام شود و از افروختن آتش در گذرگاه از افروختن آتش در  اماکن همجوار پست برق یا ایستگاه های کاهش فشار گاز و توقفگاههای عمومی، نزدیک خودروها، جایگاه‌های پمپ بنزین و فضاهای سبز به شدت پرهیز کنند.

موسی خانی: در صورت ایجاد آتش شهروندان در نزدیک محل ایجاد آتش، آب و خاموش کننده های دستی آماده کنند و پس از خاموش شدن بوته ها و سایر مواد محترقه، خاکستر باقیمانده را با آب کاملا خاموش و سپس محل را ترک کنند.

موسی خانی یادآور شد: درصورت بروز هرگونه آتش سوزی و حادثه دیگری در صورت گسترده بودن حریق، افراد مسن و کودکان را از محل حادثه به محل امن انتقال دهند و ضمن حفظ خونسردی، آدرس دقیق محل حادثه را به شماره تلفن 125 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین اطلاع داده و هنگام حضور آتش نشانان در مکان حادثه، نهایت همکاری را با آنان داشته باشند.

وی در پایان عنوان کرد: امیدواریم با رعایت نکات ایمنی، تمامی شهروندان در صحت و سلامت به استقبال سال نو بروند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز