خبرگزاری کار ایران

در بازدید استاندار فارس از مدرسه خیرساز مطرح شد؛

احداث پیشرفته ترین مدرسه خیرساز در یکی از مناطق محروم شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۹۱۷

استاندار فارس از مراحل عملیات اجرای پیشرفته ترین مجتمع آموزشی، فرهنگی و ورزشی زنده یاد سید محمدباقر شفاعتیان بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، عنایت الله رحیمی هدف از این بازدید را تقدیر از کلیه خیرینی عنوان کرد که در استان فارس با اداره کل آموزش و پرورش استان و اداره کل نوسازی مدارس فارس همکاری دارند و در این راه گام های بسیار بزرگی برداشته اند. 

وی با اشاره به اینکه این بازدید به منظور تقدیر از خیر بزرگ این پروژه است که در این منطقه محروم اقدام به ساخت یک مجتمع آموزشی برای دانش آموزان کرده است، گفت: این خیر نیک اندیش با توجه به تجارب و بازدیدهای مختلفی که از مراکز آموزشی داشته است با این نیت که بتوان تحولی را در این منطقه ایجاد کرد، اقدام به ساخت خیرخواهانه این آموزشگاه در بلوار ابوذر غفاری شیراز داشته است. 

 مجتمع شفاعتیان یک کانون فرهنگی و تربیتی خواهد بود

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز  انتخاب این منطقه محروم را برای احداث این مدرسه بسیار خوب ارزیابی کرد و با تقدیر از کار خیر این خیر در ساخت این مدرسه بیان کرد: شفاعتیان در همه عرصه ها و دوران های مهم کشور حضور داشته است و نقش خود را به عنوان یک بزرگمرد ایفا کرده است. 

فرهاد اسماعیلی افزود: در دوران دفاع مقدس که نیاز به حضور ایثارگران و از جان گذشتگان بود این خیر در صحنه حضور یافتند و با نثار جان خود به درجه جانبازی نائل آمدند و پس از آن نیز در دورانی که هجمه های فرهنگی دشمن بر علیه کشور آغاز شد  با نیم نگاهی به فرهنگ با راه اندازی رورنامه نیم نگاه در امور فرهنگی وارد شدند و اثرگذار بوده و هستند. 

وی تاکید کرد: امروز هم شاهد هستیم این خیر در عرصه مدرسه سازی و دست گیری از محرومان وارد عرصه شده اند و در محرومترین نقطه شهر شیراز اقدام به ساخت پیشرفته ترین مدرسه با امکانات روز دنیا نموده اند که حقیقتا جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس تاکید کرد: خیرین مدرسه ساز با در نظر گرفتن امکانات مناسب در مدارس به دنبال آن هستند که فضاهای آموزشی را بر اساس سند تحول بنیادین به کانون‌های تربیتی محله تبدیل کنند. 

اسماعیلی با اشاره به اینکه این مجتمع آموزشی در حال احداث با ویژگی‌های متفاوتی ساخته می‌شود، اظهار داشت: این تفاوت تنها از حیث ویژگی‌های ساختمانی نخواهد بود بلکه محتواهای آموزشی و تربیتی را در بر خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه این مدرسه در محله‌ای با اصالت و منتسب به عارف بزرگی به نام شیخ علی چوپان در حال ساخت است، افزود: این منطقه یکی از محلاتی است که در انقلاب نقشی پیشرو داشته است اما به دلایلی محرومیت‌های اقتصادی بر آن مستولی شده است. 

احداث پیشرفته ترین مدرسه خیرساز در یکی از مناطق محروم شیراز

خیرین  در آینده دانش آموزان سهیم هستند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس نیز در این مراسم گفت: مدرسه کارخانه انسان سازی است و خیر بزرگ مدرسه ساز این پروژه، در منطقه ابوذر غفاری که یکی از مناطق محروم شهر شیراز می باشد و به صورت خاص سرانه فضای آموزشی آن از استاندارد لازم فاصله داشته است را انتخاب و اقدام به ساخت یک مجتمع آموزشی، فرهنگی و ورزشی برای کودکان در ناحیه ۳ شیراز کرده است. 

سرفراز موصلی افزود: در مدارس انسان‌ها تربیت می شوند و این انسان ها دنیای دیگران و آخرت خود را می سازند و یقینا در اتفاقات بزرگ و ارزشمندی که در آینده در جهان توسط افرادی که در این مدرسه درس خوانده اند رقم می خورد خیرین به خصوص خیر بزرگ این مدرسه و پدر مرحوم این خیر در این امر سهیم خواهند بودند؛ چرا که با ورود به این حوزه تغییر بزرگی در زندگی دیگران بوجود می آید. 

وی تصریح کرد: در شهر شیراز ۱۲ نقطه را در مناطقی که به دلیل کمبود فضای آموزشی سرانه کمتری داشتند انتخاب شده است که بیشتر در محلات فرسوده بوده اند و  اقدامات اجرایی ساخت فضای آموزشی در دستور کار است و امید است ۵۰ درصد پروژه ها را بتوانیم تا مهر ماه ۱۴۰۰ به بهره برداری رسانیم. 

 ساخت آموزشگاه براساس آخرین استانداردهای جهانی

رئیس اداره کل آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز با تأکید بر اینکه این مدرسه براساس آخرین استانداردهای جهانی در حال ساخت است، عنوان کرد: فاز اول این مجتمع آموزشی، فرهنگی و ورزشی در حال حاضر با  ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

محمد کماندار با اشاره به اینکه فاز اول این مجتمع آموزشی، فرهنگی و ورزشی برای مقطع پیش دبستانی  اول تا نهم پیش بینی شده است، تصریح کرد: این منطقه محروم در شیراز دارای بیش از ٧٠ هزار دانش آموز است و همچنین آموزش و پرورش ناحیه سه با توجه به عملکرد خود به عنوان قطب انرژی‌های نوین کشور و سنجش عملکردی استان فارس است. 

بهره برداری از آموزشگاه در مهرماه 1400  

خیر مدرسه ساز سید محمدحسین شفاعتیان نیز در خصوص این مجتمع آموزشی، گفت: عملیات احداث مجموعه آموزشی، فرهنگی و ورزشی زنده یاد سیدمحمدباقر شفاعتیان در بلوار ابوذر غفاری در حال اجرا است و باتوجه به اینکه این منطقه یکی از محروم ترین مناطق شهر شیراز در مباحث اجتماعی است و اقشاری که در این منطقه زندگی می کنند اقشار آسیب پذیر هستند، تصمیم بر آن شد تا یک مجتمع با ویژگی های ذکر شده در این منطقه به نام زنده یاد پدرم احداث کنم.  

وی با اشاره به امکانات این پروژه عنوان کرد: این مجتمع آموزشی با ۵ هزار متر مربع مساحت؛ بیش اط  بر ۳۱۴۵ متر مربع زیر بنا دارد و دارای ۳۴ باب اتاق شامل ۱۸ کلاس است و مابقی شامل فضاهای کمک آموزشی همچون کارگاه کامپیوتر، کارگاه خلاقیت، آزمایشگاه، کتابخانه و نمازخانه، اتاق بهداشت، سالن اجتماعات، اتاق مشاوره و فضاهای ورزشی همچون زمین چمن و اتاق ورزش است.

این خیر مدرسه ساز ادامه داد: در تلاش هستیم تا این مدرسه براساس آخرین استانداردهای جهانی ساخته و به اتمام برسد تا فرزندان محروم این منطقه بتوانند در این مکان از خدمات آموزشی بهره مند شوند و درس زندگی را فراگیرند و این مکان یک مدرسه علم و زندگی برای کودکان این منطقه باشد. 

شفاعتیان با بیان اینکه برنامه ریزی بسیار خوبی  جهت توسعه این مجتمع آموزشی پیش بینی شده است، ابراز کرد: امید است با برنامه ریزی صورت گرفته با بهره برداری از این مدرسه تحول عظیمی در این منطقه محروم‌ بوجود آید. 

او همچنین در خصوص ادامه فعالیت خود در راستای ساخت مدرسه، عنوان کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته این راه ادامه خواهد داشت و باتوجه به اینکه در حال حاضر فاز اولیه این مجتمع آموزشی شامل مقاطع اول ابتدایی تا نهم درحال احداث است که فاز دوم آن در مجاورت این مجتمع آموزشی قرار گرفته است و تا مقطع پیش دانشگاهی احداث خواهد شد.

این خیر مدرسه ساز خاطر نشان کرد: فاز اول عملیات اجرایی مجتمع آموزشی، فرهنگی و ورزشی زنده یاد سیدمحمدباقر شفاعتیان با اعتباری بیش از ۱۵میلیارد تومان در حال انجام است و با برنامه ریزی صورت گرفته این مجتمع آموزشی در مهر ۱۴۰۰ افتتاح  به بهره برداری می رسد و پذیرای دانش آموزان عزیز خواهد بود. 

وی با بیان اینکه برای این پروژه مراسم کلنگ زنی تعریف نشد و مراسمی برگزار نگردید، اظهار داشت: علاقه مند بودم حرکتی انجام بپذیرد و این مدرسه تا مرحله ای به ساخت برسد و سپس از مسئولین دعوت کنم که از مراحل ساخت بازدید نمایند که به حمدا... ظرف مدت 6 ماه این اتفاق افتاد و سقف طبقه سوم مدرسه هم زده شد و در روز عید مبعث که مناسبت بسیار ارزشمند و عید بسیار بزرگی است توفیق یافتیم میزبان مسئولان محترم استان باشیم.

در پایان این‌آیین با اهدای لوحی از سوی‌مدیرکل آموزش و پرورش استان‌فارس، خیر مدرسه‌ساز سیدمحمدحسین شفاعتیان تکریم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز