خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس عنوان کرد ؛

تکمیل آزاد راه شیراز نیازمند 600 میلیارد تومان اعتبار/ پیشرفت ۸۷ درصدی پروژه ۲۴۷ کیلومتری راه‌آهن اقلید – یزد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۸۶۱

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس با اشاره به اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه آزاد راه شیراز – اصفهان در سال جاری گفت: این پروژه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد برای تکمیل شدن و رسیدن به مرحله بهره‌برداری نیازمند تزریق ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش ایلنا، حسن نوروزی در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۲۷۸ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به پروژه‌های ملی و استانی فارس تزریق شده که این عدد در سال ۹۸ یک هزار و ۴۲۳ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: تعامل، همراهی و همدلی موجود بین تمام مسئولان استان از مدیریت ارشد استان گرفته تا مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مجلس سبب شد که این اتفاق محقق شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس بیان کرد: علاوه بر این، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز مطالبات پیمانکاران است که با ۶۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز برای تکمیل پروژه در مجموع ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز است تا هم مطالبات پیمانکاران پرداخت شود و هم عملیات اجرایی پروژه به انتها برسد.

نوروزی افزود: دولت از ۲ هزار میلیارد تومان سهم خود یک هزار و ۲۹۸ میلیارد تومان (۶۵ درصد) پرداخت کرده، وزارت دفاع از سهم یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی خود ۶۱۴ میلیارد تومان (۴۰ درصد) پرداخت کرده و شرکت عمران صدرا به عنوان دیگر شریک این پروژه هیچ عددی از سهم ۴۰۰ میلیارد تومانی خود را پرداخت نکرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس، با اشاره به پیشرفت ۸۷ درصدی پروژه ۲۴۷ کیلومتری راه‌آهن اقلید – یزد گفت: این پروژه برای دولت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که در کلیات بودجه ۱۴۰۰ که تدوین و با امضای رییس جمهوری ابلاغ شد این پروژه نیز به عنوان یکی از سه پروژه ریلی کشور که دولت می‌خواهد تا پایان فعالیت خود آن را به اتمام برساند تعریف شد.

نوروزی افزود: امسال ۶۷۵ میلیارد تومان منابع به این پروژه تزریق شده که در کشور کم نظیر است و این در حالی است که این پروژه در قانون بودجه ۲۲۵ میلیارد تومان اعتبار داشته است.

وی بیان کرد: پروژه تنگه ابوالحیات هم یکی از پروژه‌های بزرگ استان است که امسال ۱۶۵ میلیارد تومان برای آن تخصیص منابع شد؛ این رقم در شرایطی به این پروژه تزریق شده که در قانون بودجه فقط ۳۸ میلیارد تومان اعتبار داشته و امیدواریم تا پایان دولت این پروژه هم به اتمام برسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه فارس، مجموع اعتبار مورد نیاز برای تکمیل ۱۴ کیلومتر باقیمانده از لوله گذاری خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز را ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: در همین ارتباط با شرکت آب منطقه‌ای توافق کرده‌ایم که با تزریق نیمی از اعتبار مورد نیاز یعنی ۱۰۰ میلیارد تومان، پروژه تا تابستان ۱۴۰۰ آماده بهره‌برداری شود.

نوروزی، در خصوص روند پیشرفت پروژه‌های بیمارستانی استان فارس هم گفت: هم‌اینک در استان بیمارستان فسا با ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی، بیمارستان جهرم با ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی، بیمارستان ممسنی با ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی، بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی مرودشت با ۵۵ درصد پیشرفت، بیمارستان داراب با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی و بیمارستان نی‌ریز با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا هستند.

وی افزود: علاوه بر این، پروژه‌های بیمارستانی دیگری نیز در استان است که هدف ما تکمیل این پروژه‌ها که دارای پیشرفت فیزیکی بالاتری هستند است.

نوروزی در خصوص استفاده از ظرفیت‌های قانون بودجه هم گفت: یکی از این ظرفیت‌ها تهاتر بدهی‌ها و مطالبات پیمانکاران است که در این زمینه امسال توانستیم برای استان ۳۵۹ میلیارد تومان از ظرفیت تهاتر استفاده کنیم.

نوروزی افزود: این بدان معناست که ۳۵۹ میلیارد تومان از منابع عمرانی کشور به استان فارس با تخصیص کامل ابلاغ شده است.

او افزود: سال ۹۸ تهاتر ما ۱۵۶ میلیارد تومان بود که امسال بیش از ۲ برابر در استفاده از ظرفیت تهاتر موفق بودیم که قطعا تا پایان سال عدد ۳۵۹ میلیارد تومان افزایش نیز خواهد داشت.

وی در با اشاره به طرح برخی مسائل در خصوص استخدام نیرو در برخی دستگاه‌های استان خارج از چارچوب‌ها و قوانین گفت: در شرایط فعلی بدون رعایت ضوابط و چارچوب‌ها، امکان استخدام افراد تقریبا صفر است.

نوروزی افزود: استخدام یعنی به کار گیری افراد در قالب نیروی رسمی، پیمانی و کار معین که در هیچ مجموعه دولتی امکان ندارد فردی خارج از ضابطه به عنوان نیروی رسمی، پیمانی یا کارمعین به کار گرفته شود چرا که باید برای آن فرد کد شناسه صادر شود و سازمان برنامه و بودجه کشور هم تامین اعتبار آن را تایید کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز