خبرگزاری کار ایران

فرماندار مهدیشهر خبر داد:

فروکش کردن نسبی سطح آب در فولاد محله/ تاکید بر لایروبی قنوات

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۵۸۱

فرماندار مهدیشهر گفت: بر اساس مصوبات جلسه گذشته پیرامون کاهش سطح آب فولاد محله ، مقرر شد تا مجوز برداشت از چاه قدیمی در روستا توسط آب منطقه ای صادر و دهیاری روستا آب را برداشت شود که با این اقدام آب در مناطق بحرانی فروکش کرد.

به گزارش ایلنا از سمنان، عبدالرضا میقانی بیان کرد: در خرداد سال ۱۳۹۹ با پدیده بالا آمدن آب در روستای فولاد محله مواجه شدیم که تاکنون ۶ بازدید میدانی، سه جلسه مدیریت بحران شهرستان و دو جلسه مدیریت بحران که یکی از این جلسات در محل روستا برگزار شد با محوریت این موضوع انجام شده است.

وی افزود: بحث لایروبی قنات های منطقه که به مدت طولانی لایروبی نشده است می ‌تواند به عنوان یکی از راه حل های برطرف نمودن پدیده بالا آمدن آب سطحی در روستا مورد توجه قرار گیرد.

میقانی یادآور شد: بالا بودن سنگ کف منطقه یکی دیگر از مولفه های موثر در بالا آمدن سطح آب در روستا به واسطه تغییرات و نوسانات آب و هوایی است.

فرماندار مهدیشهر تصریح کرد: مقرر شد با اعتباری بالغ بر برآورد اولیه ۷۰۰ میلیون تومان، قنوات مشخص شده روستا توسط جهاد کشاورزی لایروبی شود.

وی اظهار کرد: تاکنون ۱۰۰ میلیون تومان صورت وضعیت کار انجام شده توسط پیمانکار ارائه شده است که نیاز است تا مابقی تخصیص اعتبارات نیز انجام شود.

میقانی گفت: اهالی روستا درخواست دارند تا به منظور کاهش سطح آب، مجوز حفر چاه جدید در روستا و برداشت آب توسط آب منطقه ای صادر شود.

وی افزود: نیاز است تا کمیته فنی با کار کارشناسی دقیق با استفاده از  مشاورین مجرب و متخصص راه حل های در دسترس این مهم را بررسی و احصاء کرده تا از طریق اقداماتی از قبیل لایروبی قنوات، حفر چاه جدید، برداشت آب از چاه و سایر موارد، مشکل بالا آمدن آب در روستا برطرف شود.

فرماندار مهدیشهر ادامه داد: اخیراً با برداشت آب با حجم بالا از دو چاه قدیمی روستا، سطح آب به صورت قابل توجهی کاهش یافته اما مسئله به صورت کامل برطرف نشده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز