خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

ارائه خدمات درمانی مراکز جامع سلامت در ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۴۹۱

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ارائه خدمات درمانی از سوی مراکز جامع سلامت در ایام نوروز، گفت: هیچ بیماری در تعطیلات نوروز نباید محروم از خدمات باشد.

به‌گزارش ایلنا از رشت، آبتین حیدرزاده در جمع خبرنگاران به آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان و رنگ‌بندی شهرستان‌های استان اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر و بر اساس آخرین گزارشات دو شهرستان رودسر و رودبار در استان گیلان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با بیان اینکه ورود به این شهرستان‌ها ممنوع است، افزود: در حال حاضر در پیش بودن تعطیلات نوروزی و احتمال ورود مسافر به استان گیلان از مهم‌ترین دغدغه‌های حوزه بهداشت و درمان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به ثبات در روند ابتلاء و بستری بیماران در مراکز درمانی استان گیلان، تأکید کرد: این شرایط شکننده بوده و در با کمترین بی توجهی می‌تواند وضعیت را برای استان خطرناک کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در ایام نوروز نیز همانند طول سال کادر درمان و پرستاران به بیماران خدمات دهی خواهند کرد، افزود: مراکز ارائه خدمات سلامت نیز در ایام نوروز فعال هستند.

حیدرزاده با اشاره به فعالیت مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته سلامت در سطح استان و روستاها، گفت: این مراکز در ساعات تعیین شده موظف به خدمات رسانی هستند.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه خانه بهداشت در روستاهای بالای دو هزار جمعیت در روزهای تعطیل و غیر تعطیل نیز در ساعات اداری آماده خدمات رسانی هستند، افزود: در روستاهای زیر دو هزار جمعیت نیز خانه بهداشت در ساعات اداری فعال و در روزهای تعطیل بهورزها انکال هستند.

وی از شهروندان خواست در صورت عدم خدمات‌رسانی مراکز جامع سلامت در ساعات مشخص شده می‌توانند به دستگاه‌های ذیربط گزارش و اطلاع دهند، ادامه داد: هیچ شهروندی نباید از خدمات رسانی در ایام نوروز محروم بماند.

حیدر زاده با تاکید بر اینکه در صورت بروز کوچک‌ترین علائمی شهروندان سریعاً به مراکز درمانی مراجعه کنند، تصریح کرد: خود درمانی و مصرف داروهای محلی و سنتی راه مقابله با کرونا نیست.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ بیمار جدید در مراکز درمانی بستری شده اند، گفت: تعداد کل بیماران کرونایی بستری در گیلان به ۲۸۸ نفر رسیده که ۶۰ نفر از این مبتلایان در وضعیت وخیم به سر می‌برند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز