خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر کرج:

برای بودجه 1400 شهرداری کرج، پروژه جدید تعریف نشده است/جلوگیری از جذب نیروی انسانی طی ۳ سال اخیر

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۳۳۷

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با عنوان اینکه بودجه سال 1400 نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش دارد، گفت: برای بودجه سال آینده با اولویت اتمام پروژه های نیمه تمام، پروژه جدیدی دیده نشده و آنرا به شورای ششم محول می کنیم.

به گزارش ایلنا از البرز، عباس زارع در نشست خبری با  اصحاب رسانه که با موضوع بودجه سال 1400 شهرداری و تفریغ بودجه سال 98 شهرداری کرج برگزار شد، اظهار داشت: با  توجه به نرخ تورم و افزایش قیمت‌ها طی سه سال گذشته از منظر اقتصادی در فضای سختی قرار گرفته‌ایم و برنامه ریزی دشواری را پیش رو داشتیم، برای مثال خرید اتوبوس برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و قیر برای آسفالت خیابان‌ها حدود سه برابر شده است.

با عنوان اینکه بودجه سال 1400 نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش دارد، گفت: برای بودجه سال آینده با اولویت اتمام پروژه های نیمه تمام، پروژه جدیدی دیده نشده و آن را به شورای ششم محول می کنیم.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج ضمن تشریح نظام برنامه ریزی شورا و شهرداری، تصریح کرد: طی برنامه ریزی‌هایی که از سال اول عمر شورای شهر انجام شد مقرر کرده‌ایم هیچ درآمد مازادی برای شهرداری ایجاد نشود، در این راستا از جذب نیرو انسانی جلوگیری شده است.

زارع با اشاره به اینکه در این حوزه متعهدانه عمل شده است، افزود: مدیریت شهری کرج در طول این سال‌ها با مازاد نیرو مواجه بوده است که با توجه به اینکه طی سه سال و نیم گذشته در کنار اجرای پروژه بسترهای زیادی برای اشتغال فراهم شده اما جذب نیروی انسانی در دستورکار قرار نگرفت؛ در این میان هیچ کسی از بدنه شهرداری اخراج نشد و امنیت شغلی نیروهای انسانی برای ما حائز اهمیت ویژه ای داشته است.

وی در بخش دیگری با اشاره به پروژه مترو و انتقاد از اینکه در دوره‌های گذشته به این پروژه با زیرساخت‌های فراوانی که انجام شده است بی‌توجه بودند، ادامه داد: شهر در حال توسعه است و اجرای پروژه مترو اولویت‌های شورای شهر بوده است، البته که بهره برداری از فاز نخست پروژه مترو در ترافیک شهر تأثیر بسزایی نخواهد داشت اما پس از افتتاح یک ایستگاه روند اجرای عملیات سرعت خواهد گرفت و دوره‌های بعدی شورا باید روند را ادامه بدهند.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه 50 درصد بودجه متروی کرج توسط اوراق مشارکت و با کمک دولت اجرایی شده است، اظهار کرد: مترو پروژه‌ای است که در سه محور اجتماعی، محیط زیستی و حمل و نقلی برای ما اهمیت دارد.

زارع با اشاره به اینکه حدود 550 میلیارد تومان برای احداث پروژه مترو در سال 1400 در نظر گرفته‌ایم که اغلب آن اعتبار اوراق مشارکت است، یادآور شد: اگر در حوزه تأمین منابع مالی پروژه مشکل وجود نداشت تا امروز مترو شهری کرج به بهره برداری رسیده بود. البته امیدوار هستیم تا سال آتی قطار شهری کرج روی ریل حرکت برود و با ادامه روند اجرای این پروژه عظیم به توسعه شهر دست پیدا کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری با اشاره به اجرای 260 پروژه کوچک زیرساختی در طول 4 ساله شورای شهر کرج، ادامه داد: در گذشته کوچکترین بارندگی منجر به آبگرفتگی در بیشتر نقاط شهری می‌شد اما شاهدیم طی بارندگی که از شب گذشته با آن همراه بوده‌ایم تنها یک مورد شکایت آبگرفتگی در اخترآباد ثبت شده است؛ برای رسیدن به این نقطه که شاید از نظرها پنهان مانده، ده‌ها میلیارد تومان مصرف هزینه بر بوده است.

زارع با بیان اینکه پروژه کنارگذر مهرشهر و بزرگراه شمالی به صورت جدی در حال اجرا است، بیان کرد: سه پروژه مترو کرج، بزرگراه شمالی و افزایش اتوبوس با همکاری 50 درصدی دولت و با تأمین اوراق مشارکت به بهره برداری خواهد رسید. این جذب سرمایه و همکاری دولت و مدیریت شهری حاصل رایزنی‌ها و پیگیری این دوره شورای شهر کرج بوده است.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به ابعاد مختلف استفاده از اوراق مشارکت و تسهیلات بانکی، گفت: استفاده از اوراق مشارکت ما را مجبور می‌کند که در مسیر مشخص اعتبار هزینه شود و سود مضاعف نیز متوجه مدیریت شهری نخواهد بود، این امر در اجرای پروژه‌ها نقش بسزایی داشته است.

وی در رابطه با بازپرداخت تسهیلات بانکی که در دوره‌های قبلی مدیریت شهری کرج اخذ شده است، تاکید کرد: مدیریت شهری بالغ بر هزار میلیارد به بانک شهر بدهکار است، این عدد با احتساب با سود سالانه در نظر گرفته شده است، اختلاف شهرداری و بانک شهر بر سود مضاعف است. زارع در خصوص پروژه میدان جمهوری یادآور شد: بنا به تصویب شورای شهر کرج اجرای این پروژه به صورت زیرگذر لغو و احداث تقاطع جایگزین خواهد شد.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به ابعاد مختلف استفاده از اوراق مشارکت و تسهیلات بانکی، خاطرنشان کرد: استفاده از اوراق مشارکت ما را مجبور می‌کند که در مسیر مشخص اعتبار هزینه شود و سود مضاعف نیز متوجه مدیریت شهری نخواهد بود، این امر در اجرای پروژه‌ها نقش بسزایی داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز