خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه خبر داد:

افزایش اعتبار راه سازی برای اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۲۲۱

معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ضریب ایمنی و تامین اعتبارات راه های اصفهان بخاطر اهمیت آن در کشور افرایش خواهد یافت.

به گزارش ایلنا از اصفهان، داریوش امانی در دیدار با استاندار اصفهان در استانداری اظهارداشت: جو حاکم بر تحریم ها از یک طرف و همه گیری کرونا از سوی دیگر باعث شد سال بسیار سختی را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به محدودیت تامین قیر با وجود تحریم ها افزود: تعاملی با مجلس شورای اسلامی صورت گرفت که اعتبارات خوبی را برای زیرساخت های راه های روستایی و تامین قیر رقم خواهد زد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: جاده ها و راه های اصفهان به دلیل اهمیت و جایگاه خاصی که در بین راه های کشور دارد جزو اولویت های افرایش ارتقای اعتبارات در سال آینده قرار گرفته است.

 استاندار اصفهان نیر در این دیدار با اشاره به اینکه اصفهان را همیشه شهر برخوردار نامیدند اما در بسیاری از موارد زیر ساختی سهم اندک دارد، گفت: اصفهان یک چهار راه مواصلاتی در کشور و نقطه اتصالات است و تردد جاده ای در اصفهان از سایر نقاط و استان های کشور بیشتر است.

عباس رضایی افزود: بر چسب برخوردار بودن اصفهان موجب شد که استان از جایگاه اصلی خود دور بماند و یکی از مسائلی که جزو مطالبات مسئولان است موضوع ایجاد زیرساخت های راه هاست که نیاز به تامین اعتبارات از سوی دولت دارد.

وی تصریح کرد: برخی جاده های اصلی استان حادثه خیز و نیاز به روکش آسفالت جدی دارد که انتظار می رود مسئولان امر با تامین اعتبارات لازم نسبت به این امر اهتمام ویژه ای داشته باشند.

در این دیدارتفاهم نامه جهت ارتقای ایمنی تردد کاربران جاده ها بین این نهاد منعقد شد.

استان اصفهان به دلیل قرارگیری در مرکز کشور و برقراری ارتباط کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب، رتبه اول طول راههای آزادراهی، بزرگراهی و راه اصلی را در کشور داراست که به تبع آن وظیفه نگهداری و بهسازی بیشترین طول آزاد راهها، بزرگراه و راه اصلی کشور برعهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان است.

رتبه اول در توسعه راههای روستایی در قالب طرح ابرار در سال جاری و تعداد مجتمع خدمات رفاهی از دستاوردهای مهم این اداره کل محسوب می شود.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان از منظر حمل و نقل جایگاه ویژه ای در کشور دارد. حمل بیش از ۵۲ میلیون تن کالا در سال و سهم یازده درصدی و مقام اول کشور(رتبه اول در حمل مواد شیمیایی، کالای معدنی، ساختمانی، وپوشاک و منسوجات)، رتبه اول رانندگان فعال کشور در حوزه کالا و مسافر با ۶۰ هزار راننده وبیشترین ناوگان حمل کالا و مسافر با بیش از ۳۹ هزار ناوگان و با تشکلهای صنفی پر تعدد و فعال درحوزه حمل و نقل، موثرترین استان در کشور در حمل و نقل کالا محسوب می شود.

استان اصفهان دارای یازده هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که به دلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز