خبرگزاری کار ایران

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان:

یک هزار و 516 دستگاه احراز هویت برای انتخابات 1400 همدان پیش‌بینی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۱۱۹

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان گفت: یک هزار و ۵۱۶ دستگاه احراز هویت در این استان برای استعلام در روز رای گیری انتخابات ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، محمدحسن میرزایی امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به متصل بودن دستگاه احراز هویت به بانک اطلاعاتی ثبت احوال، با وارد کردن اطلاعات شناسنامه ای افراد در این دستگاه می توان به سن قانونی رسیدن فرد برای رای دادن را رصد کرد.

وی اضافه کرد: از دیگر کارکردهای این دستگاه جلوگیری از رای دادن مجدد(تکراری) است یعنی چنانچه فردی با استفاده از شناسنامه ای برای بار دوم قصد رای داده باشد این دستگاه به علت وصل بودن به سرور مرکزی در وزارت کشور به راحتی می داند که فرد پیشتر در کدام شعبه رای داده است.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان ادامه داد: همچنین به علت اتصال دستگاه احراز هویت به بانک اطلاعاتی ثبت احوال از رای دادن افراد با استفاده از شناسنامه متوفی نیز جلوگیری می شود.

میرزایی ادامه داد: در جریان رای گیری برای استعلام و احراز هویت از شبکه «ای.پی.ان» (APN) با حدود هشت برابر سرعت استفاده شده و در صورت بروز مشکل از «یو.اس.اس.دی» همراه اول برای برقراری ارتباط بهره گرفته می شود.

وی خاطرنشان کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخابات ۱۰۰ درصد آنلاین صورت گرفت و صورتجلسه‌ها نیز آنلاین به مرکز ارسال شد تا جایی که همدان در جمع چهار استان برتر کشور در برگزاری انتخابات الکترونیکی قرار گرفت.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان اظهار داشت: پنج دوره آموزشی برای آشنا کردن کارشناسان فناوری اطلاعات فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها برگزار شد و آنها با راه اندازی دستگاه احراز هویت، چگونگی استعلام مشخصات رای دهندگان، ثبت نام داوطلبان از طریق نرم افزار موبایلی، نرم افزار قابل نصب در رایانه شخصی و محل کار و نام‌نویسی از طریق دفاتر پیشخوان برگزار شده است.

میرزایی افزود: برای هر شعبه اخذ رای به منظور استفاده از دستگاه احراز هویت کاربرانی در نظر گرفته شده است و دوره آموزشی برای این افراد حدود ۱۰ روز مانده تا روز انتخابات برگزار می شود.

وی اضافه کرد: دستگاه های احراز هویت مازاد و پشتیبان برای جایگزین کردن در مواقع بروز نقص فنی پیش بینی شده است و در انتخابات گذشته تنها کمتر از پنج دستگاه در شهر بهار و کبودراهنگ دچار اشکال فنی شدند.

در انتخابات ۱۴۰۰ از ۲۵ فرایند ۲۴ فرایند انتخابات در استان همدان الکترونیکی انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز