خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دامپزشکی کردستان :

طرح رایگان واکسیناسیون تب برفکی در هزار روستای کردستان اجرایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۰۹۲

مدیرکل دامپزشکی کردستان از اتمام طرح زمستانه واکسیناسیون جمعیت دامی علیه بیماری تب برفکی دامی در هزار روستای استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، مجتبی ورمقانی افزود: با همکاری مسئولان استانی و سازمان دامپزشکی کشور اعتبار لازم برای خرید واکسن تب برفکی در استان تأمین شد.

ورمقانی گفت: مرحله زمستانه واکسیناسیون سراسری جمعیت دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی با اولویت مناطق محروم و دور افتاده روستایی، کانون بیماری در سال‌های گذشته، شعاع کانون و نقاط پر خطر استان نظیر روستا‌های نوار مرزی با موفقیت به پایان رسید.

ورمقانی افزود: این فاز با بهره‌گیری از توان اکیپ‌های بخش دولتی و غیر دولتی به مدت ۳۳ روز کاری با واکسیناسیون یک میلیون و ۳۵۰ هزار رأس دام سبک و سنگین و با مراجعه به هزار روستای محروم و دور افتاده استان به صورت کاملاً رایگان انجام گرفت.

مدیر کل دامپزشکی استان کردستان گفت: اجرای این طرح از آن جهت دارای اهمیت بالایی است که در سال‌های اخیر به دلیل کمبود اعتبارات، انجام واکسیناسیون علیه این بیماری در سراسر کشور از حالت رایگان خارج و بهادار شده است، اما در کردستان با پیگیری‌های مستمر و حمایت مسئولان اجرای این طرح به صورت کاملاً رایگان انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز