خبرگزاری کار ایران

در آیین اختتامیه جشنواره روستاها؛

روستای درسجین برگزیده جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۹۹۹

در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران، از روستای درسجین به عنوان برگزیده هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران، تقدیر شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب که به صورت مجازی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، از معصومه رجبی، مسئول طرح و کتابدار محترم کتابخانه باقر العلوم روستای درسجین، (از توابع بخش مرکزی ابهر) تقدیر شد.

روستای درسجین به عنوان یکی از ١٠ روستای برگزیده هفتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب معرفی شد.

ارزیابی فعالیت هر روستا بر اساس نیازهای محلی، آئین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی و همچنین جلب مشارکت مردمی و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی برای تأمین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری از مؤلفه‌های مهم داوری جشنواره بود، همچنین طراحی یا اجرای برنامه برای زنان، کودکان و نوجوانان نیز از دیگر شاخص‌های تأثیرگذار جشنواره است.

همچنین برنامه‌ها توام با بیشترین تأثیر و کم‌ترین هزینه حاصل آمده، برنامه‌های مبتنی بر منابع، امکانات و ظرفیت‌های محلی، داشتن کتابخانه و تعداد اعضاء، فعالیت‌های جنبی کتابخانه، گروه سنی و جنسیت اعضاء، فعالیت‌های فرهنگی روستا (نظیر جشنواره‌ها، مسابقات کتاب‌خوانی) و مشارکت مردم در این برنامه‌ها از دیگر شاخص‌های مورد توجه بوده است.

خلاقیت و نوآوری، قابلیت الگوبرداری و استمرار و مداومت برنامه‌ها، اهتمام ویژه به توسعه و تجهیز فضاها و بناهای حوزه کتاب روستاها در برنامه‌های طراحی شده، قابلیت و ضمانت اجرا داشتن برنامه‌های ترویج کتابخوانی از جمله این فاکتورها بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز