خبرگزاری کار ایران

دادستان کرمانشاه:

برخورد با باندهای قاچاق مواد محترقه جدی‌تر شود/ سودجویان، امنیت شهروندان را تهدید می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۹۶۵

دادستان کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن مراسم چهارشنبه آخر سال گفت: برخورد با باندهای قاچاق مواد محترقه جدی تر می‌شود .

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن مراسم چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: متاسفانه طی سالهای اخیر، مراسم چهارشنبه سوری کارکرد سنتی خود را در سراسر کشور از دست داده، به نحوی که تعدادی هنجارشکن دست به اقداماتی می زنند که شادی مردم را در این روز به غم تبدیل می کنند. 

وی تصریح کرد: در این میان تعدادی افراد سودجو از موقعیت بوجود آمده سوء استفاده کرده و با تولید، نگهداری و یا توزیع مواد محترقه و آتش زای غیراستاندارد امنیت شهروندان را با تهدید جدی روبرو می کنند. 

دادستان کرمانشاه افزود: علاوه بر این موارد، تراکم جمعیت و تجمیع مردم در شرایط کنونی موجب شیوع هرچه بیشتر بیماری کرونا خواهد شد، بنابراین هرگونه بی توجهی به این موضوع می تواند زیان های جانی و مالی سنگین و غیرقابل جبرانی را در پی داشته باشد. 

وی خاطرنشان کرد: در این راستا، به منظور حفظ امنیت جانی و مالی مردم حسب ماده یازده و تبصره ماده 12 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، ضابطین دستگاه قضایی باید نسبت به کشف و انهدام باندهای قاچاق مواد محترقه اقدام کنند. 

کرمی اضافه کرد: همچنین شناسایی عوامل و مراکز ساخت، شناسایی انبارها، خودروهای فروشنده مواد محترقه و آتش زا و مقابله با تهیه و فروش مواد منفجره و محترقه غیراستاندارد و غیرمجاز در سطح استان باید بصورت جدی در دستور کار ضابطین دستگاه قضایی استان قرار گیرد. 

وی متذکر شد: بر این اساس، ضمن برخورد قانونی و پلمپ انبارها، نتیجه بصورت مستمر همراه مدارک و مستندات به این مرجع ارسال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز